اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تحویل یک هزار کلاس درس به آموزش و پرورش کرمان در سال جاری

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: قصد داریم با کمک بخش خصوصی، بنگاه‌های اقتصادی و مشارکت خیران، کارخانه‌ها و صنایع بومی استان و جذب اعتبارات دولتی و استانی یک هزار کلاس درس را امسال تحویل آموزش و پرورش دهیم.

تحویل یک هزار کلاس درس به آموزش و پرورش کرمان در سال جاری

 به گزارس خبرگزاری فارس از کرمان، محمد واعظی‌نژاد در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: امسال سعی داریم در تحویل کلاس‌های درس ایمن و استاندارد، ساخت و ساز پروژه‌های خیری، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی جهش قابل توجهی داشته باشیم.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه خیران و مشارکت‌های مردمی در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان مشارکت خیران را داشتیم، گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال جدید رساندن این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ عدد قابل توجه و تاثیرگذاری در حوزه ساخت و ساز مدارس خواهد بود.

واعظی‌نژاد بیان داشت: در ابتدای امسال تفاهم‌نامه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان با بنیاد فرهنگی قدس بسته‌ایم و طی هفته آینده با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و  استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از نمایندگان استان تفاهم‌نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه با اتاق بازرگانی استان به امضا خواهد رسید.

 وی افزود: قصد داریم با کمک بخش خصوصی، بنگاه‌های اقتصادی و مشارکت خیران، کارخانه‌ها و صنایع بومی استان و جذب اعتبارات دولتی ملی و استانی یک هزار کلاس درس را امسال تحویل آموزش و پرورش دهیم.

واعظی‌نژاد  با اشاره به مشکل نبود و یا فرسوده‌بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس در سطح استان و به‌ویژه مناطقه جنوب و شرق استان بیان داشت: طی تفاهم‌نامه و همکاری سازمان مدیریت و برنامه و تخصیص اعتبار لازم به‌زودی کار ساماندهی سرویس‌های بهداشتی این مدارس شروع می‌شود و مشکل سرویس‌های بهداشتی نیز حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین سفر را به منطقه جنوب داشتم و از این مناطق  بازدید کردم، بر مسائل و مشکلات منطقه جنوب اشراف کامل دارم.

 وی با اشاره به اینکه  پروژه‌های نیمه‌تمام قطعاً امسال تمام می‌شوند، گفت: پروژه‌هایی که پیشرفت‌شان پایین است در آخر سال به بهره‌برداری می‌رسند و پروژه‌هایی که پیشرفت‌شان خوب بوده در مهرماه سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

  واعظی‌نژاد عنوان کرد: با توجه به لیستی که از مناطق آموزشی استان گرفته شده و با نگاه ویژه به مناطق جنوب و با عنایت به محرومیت‌هایی که این مناطق دارند، یک هزار و 900 کلاس درس که فاقد سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هستند تامین اعتبار شده و ۵۰ درصد تجهیزات آن خریداری و با  عقد قرارداد با پیمانکاران به‌زودی کار استانداردسازی و تجهیز کلاس‌های درس به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استاندارد شروع می‌شود.

انتهای پیام/80018/ب/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول