اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: پرتاب ماهواره و پیشرفت ایران ما را نگران می‌کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با تلویزیون این رژیم اذعان کرد پرتاب ماهواره نظامی ایران و هر گونه پیشرفت این کشور منجر به نگرانی تل‌آویو است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: پرتاب ماهواره و پیشرفت ایران ما را نگران می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم درباره پرتاب ماهواره نظامی «نور» توسط ایران صحبت کرد.

وی گفت: پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران نگرانی اسرائیل را برانگیخته است و هرگونه توسعه و پیشرفت ایران ما را نگران می‌کند.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح  سوم اردیبهشت ماه از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود (جزئیات بیشتر).

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگوی خود به موضوع توافق احتمالی برای تبادل اسرا با فلسطینی‌ها هم پرداخت و گفت، تل‌آویو تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام می‌دهد و در حال انجام فعالیت‌ها و ابتکارهایی است که قبلا اقدام به آن نکرده بود.

بنت درباره امکان درگرفتن رویارویی نظامی هم گفت: این موضوعی حتمی است اما باید برای آن آماده بود.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه اخیرا اعلام کرد که این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، امتیازاتی جزئی در پرونده تبادل اسرا بدهد.

حماس در این خصوص تصریح کرد که منتظر واسطه‌هاست تا پاسخی جدی از سوی صهیونیست‌ها اعلام کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول