اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تحلیلگران در مصاحبه با الجزیره: پرتاب ماهواره نور پیشرفت ایران را در علوم پایه نشان داد

برخی کارشناسان و تحلیلگران در مصاحبه با شبکه قطری «الجزیره» با اشاره به موفقیت ایران در پرتاب «ماهواره نور» گفتند، میزان دستاوردهای فناوری ایران شگفت انگیز است.

تحلیلگران در مصاحبه با الجزیره: پرتاب ماهواره نور پیشرفت ایران را در علوم پایه نشان داد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت نزدیک به یک هفته از پرتاب موفق «ماهواره نور» به مدار زمین به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارشناسان و تحلیلگران جهان کماکان در حال اظهار نظر در این خصوص هستند.

«فابین هینز» تحلیلگر مرکز «جیمز مارتین» موسسه بین المللی «میدلبری» در آمریکا در این خصوص به شبکه خبری «الجزیره» گفت، پیشرانه محرکه جدید که مورد استفاده قرار گرفت، بسیار پیشرفته است و از برخی فناوری‌ها برای توسعه موشک های دوربرد استفاده می‌کند.

وی در ادامه افزود، فناوری موشکی ایران به طور باور نکردنی پیشرفت کرده است. میزان دستاوردهای فناوری ایرانی‌ها بسیار شگفت انگیزاست. با این حال، آنها خود را به دامنه دو هزارکیلومتری محدود کرده‌اند.

هینز گفت، پیام ایرانی‌ها این است که با قابلیت‌های فناوری خود می‌توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند.

یک تحلیلگر ایرانی که مایل به افشای نام خود نبود نیز در مصاحبه با  با الجزیره گفت، پرتاب این ماهواره این پیام را ارسال می‌کند که سپاه توانست پس از اجرای موفق برنامه، اسرار برنامه خود را حفظ کند. با این دستاورد، ایران اساساً معادلات ژئوپلیتیکی را به سطحی جدید ارتقاء داده است.

این تحلیلگر ایرانی افزود، در حالی که مقامات و رسانه‌های غربی در تلاشند تا به جنبه نظامی این ماهواره تاکید کنند، خوب است به این نکته اشاره کنیم که فناوری فضایی بر روی علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی ساخته شده است. با توجه به کاربردهای چندگانه آن، این دستاورد میتواند  باعث پیشرفت  صنایع غیر نظامی مانند کشاورزی، خودرو و ارتباطات نیز شود.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر سه مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول