اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فارس من|بخشی از تملکات خیابان استاد فقیهی انجام شد/شورای عالی شهرسازی پاسخ نمی‌دهد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در ابتدای شورای پنجم در خصوص مشکل قانونی احداث خیابان استاد فقیهی به‌صورت کتبی به شورای عالی شهرسازی و معماری اعتراض کردیم، گفت: متأسفانه تاکنون پاسخی به اعتراض ما داده نشده است.

فارس من|بخشی از تملکات خیابان استاد فقیهی انجام شد/شورای عالی شهرسازی پاسخ نمی‌دهد

محسن محرری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در پاسخ به سوژه‌های مردمی ثبت‌شده در سامانه فارس من با عنوان «کمپین اهالی مظلوم و قدیمی نشین کوچه سوم محله باجک قم» و «شورای عالی شهرسازی درباره خیابان استاد فقیهی تجدیدنظر کند» اظهار کرد: مقرر بود خیابان استاد فقیهی از خیابان عمار یاسر آغاز شود و تا خیابان هفت‌تیر ادامه یابد و اعتقاد ما این است که این محور باید به‌صورت کامل احداث شود و به‌صورت منقطع قابلیت استفاده ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این محور از خیابان عمار یاسر تا خیابان 19 دی به دلیل اینکه شورای عالی معماری و شهرسازی این منطقه را جزء بافت تاریخی مشخص کرده حذف‌شده و این در حالی است که هیچ اثر تاریخی و میراث فرهنگی در این منطقه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در ابتدای شورای پنجم در این خصوص به‌صورت کتبی اعتراض کردیم، افزود: متأسفانه تاکنون پاسخی به اعتراض ما داده نشده است.

محرری با بیان اینکه در مناطق سه و هفت ردیف بودجه برای تملک محور استاد فقیهی در اختیار داریم، گفت: در منطقه هفت از خیابان 19 دی تا خیابان لواسانی تملکات انجام‌شده و فقط یک یا دو پلاک باقی‌مانده که ان شالله با تملک این‌ها به‌زودی این خیابان بازگشایی خواهد شد.

وی گفت: در منطقه سه خیابان امام موسی صدر تا هفت‌تیر هم که بخشی از خیابان استاد فقیهی در آنجا قرار دارد کسانی که مایل به واگذاری باشند می‌توانند مراجعه کنند که در این نقطه نیز ما در اولویت دوم آمادگی تملک داریم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه برای رفع مشکل قانونی اجرای کامل این طرح مجدد پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از استانداری و اداره کل مسکن و شهرسازی هم درخواست می‌کنیم برای رفع مشکل قانونی این محور پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم تملکات آن را انجام داده و عملیات اجرایی احداث محور استاد فقیهی را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/78009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول