اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انتقاد موسوی لاری از جلسات شعسا/ اصلاح‌طلبان خودزنی نکنند

موسوی لاری چند روز پس از استعفا از شورای عالی سیاستگذرای اصلاح‌طلبان گفت: من نوع رفتار بعضی از اصلاح طلبان بااین بزرگوار را نه تنها قبول ندارم بلکه نوعی خودزنی و ‌جفا به جمع می دانم.

انتقاد موسوی لاری از جلسات شعسا/ اصلاح‌طلبان خودزنی نکنند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس؛ حجت الاسلام «سیدعبدالواحد موسوی لاری» عضو سابق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با ایرنا گفت: در این مقطع مثل همیشه یکی از مهمترین ضروریات خارج نشدن از دایره انصاف است، اگر درباره شورای عالی سیاستگذاری یا افراد نقدی وجود دارد نباید به صورت تخریب، کنایه زنی و زیرسوال بردن افراد باشد. افراد حاضر در شورای عالی سیاستگذاری طی این مدت زحمت کشیدند و محور این مجموعه یعنی دکتر محمدرضا عارف انصافا در شورا تلاش بسیار کرده است من نوع رفتار بعضی از اصلاح طلبان بااین بزرگوار را نه تنها قبول ندارم بلکه نوعی خودزنی و ‌جفا به جمع می دانم. ایشان فردی فرهیخته دلسوز است و با رعایت انصاف، بدون شعارزدگی شورا را اداره کرده است.

موسوی لاری در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است با استعفای انجام شده، شورا ملغی شود، گفت: استعفای بنده با موجودیت شورا نسبتی ندارد؛ من یک نفر بودم و یک نفر دیگر می تواند جایگزین من شود. مهم اهتمام داشتن به کار جمعی است. معتقدم شورای عالی سیاستگذاری مانند همه دوره ها باید جلسه تشکیل دهد و با توجه به آنچه در انتخابات ۹۸ و آنچه برای انتخابات ۱۴۰۰ نیاز است و با توجه به شرایط امروز کشور، استراتژی خود را مشخص کند.

عضو مستعفی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: این جمع ترکیبی از چهره ها و احزاب بود که از سال ۹۲ تا سال ۹۷ رشد کرد و موفقیت هایی حتی در سال ۹۸ داشت. پس از هر دوره انتخابات هم این سوال مطرح بود که آیا شورای عالی سیاستگذاری به کار خود ادامه می دهد یا نه؟ از احزاب، گروه ها، شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف اصلاح طلب در این زمینه نظرخواهی می شد و اکثریت قریب به اتفاق در هر مقطعی معتقد بودند این جمع به عنوان یک نهاد اجماع ساز باید حفظ شود. در این میان برخی معتقد بودند که مثلا ترکیب این نهاد یا چارچوب های عضویت باید تغییر کند، هرکس پیشنهادی داشت اما در نهایت همه این ترکیب را در ۹۴ و ۹۶ موفق و کارساز می‌دانستند.

وی در پایان از نحوه فعالیت برخی از نمایندگان احزاب در شعسا انتقاد کرد و گفت: من همیشه این انتقاد را به احزاب و نمایندگان آن ها داشتم و معتقد بودم که نمایندگان به عنوان شخصیت حقوقی در جلسات شورا حاضر می‌شوند و باید تشکل خود را نمایندگی کنند و بحث های مطرح شده در شورا را پیش از حضور، در شوراهای مرکزی احزاب خود مورد بررسی و توجه قرار دهند، پس از آمادگی کامل در جلسات حضور یابند تا با طرح دیدگاه های محکم به یک نظر مشخص در شورا برسیم. احزاب چندان به این مسئله نمی پرداختند و فعال نبودند و این نشان می دهد که احزاب ما مسئولیت را به یک نماینده تنفیذ کرده بودند و این نمایندگان هم در جلسات شورا نظرات شخصی خود را مطرح می کردند و حتی همین نظرات در جلسات احزاب هم نوع دیگری ارائه می‌شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول