اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش تولیدات محصولات کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و گلخانه‌ها در گچساران

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 90درصد اراضی گچساران به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: برای افزایش راندمان تولید بایستی به سمت پروژه‌های توسعه صنایع تکمیلی، تبدیلی و توسعه گلخانه رفت.

افزایش تولیدات محصولات کشاورزی با توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و گلخانه‌ها در گچساران

  به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، الیاس تاج الدینی در نشست بررسی کمک های فنی و اعتباری شهرستان به طرح های اقتصادی موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال  1389  اظهار کرد: بخش کشاورزی یک بخش خاص و دارای زیرمجموعه متعددی است.

وی ادامه داد:  با توجه به تلاش‌های گسترده‌ای که در مجموعه جهادکشاورزی در سطح شهرستان و استان صورت گرفته، بخش کشاورزی در چند سال اخیر متحول شده و منجر شده که بیش از90 درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شود.

 مدیرکل سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آبیاری نوین اراضی کشاوری و موجب اشتغال‌زایی و افزایش تولید شده است، افزود: کشاورزی جایگاه خوبی در این شهرستان دارد و می بایست  زمینه تکمیل زنجیره تولید در این شهرستان  را فراهم کنیم.

تاج الدینی عنوان کرد:  برای تکمیل زنجیره تولید اولویت کارها بایستی  به سمت پروژه ‌ای آب و خاک برود کهخوشبختانه تعریف‌پروژه ها آب در این شهرستان از روند خوبی برخوردار است و با تکمیل زنجیره آ ب و خاک برای افزایش راندمان  تولید بایستی به سمت پروژه‌های توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی و توسعه گلخانه رفت.

 مدیرکل جهادکشاورزی استان ادامه داد: با توجه به احداث کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در گچساران که تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیاز است که طرح‌هایی که  در حال اجرا است  به کشت محصولات اختصاص داده شود.

این مسوول با اشاره به اینکه تعداد150 پرونده واحدهای صنعتی و تولیدی برای دریافت تسهیلات بانکی  به سازمان جهادکشاورزی ارجاع داده شده است، گفت: با برررسی ‌های که صورت گرفت تعداد 96 پرونده جهاد کشاورزی و تعداد 12 پرونده بانک عامل برگشت داد.

تاج الدینی ادامه داد: در حال حاضر 42  طرح تولیدی  با اعتباری به میزان 50 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.

 وی  با بیان اینکه سهم یارانه سود بانکی جهادکشاورزی 18 میلیارد ریال است که در چند روز گذشته به حساب بانک واریز شده است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در زمینه دامداری سنتی فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال، کشتارگاه طیور و سردخانه‌ها بوده است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول