اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جزئیات نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمحال و بختیاری/ حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده از کرونا

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف پیگیری مشکلات عرصه تولید در استان چهارمحال و بختیاری، استفاده از نیروهای متخصص در قالب طرح «تاپ» برای همکاری با کارخانجات و مراکز صنعتی، احیای تولیدی‌های تعطیل شده به واسطه شیوع ویروس کرونا و اعطای تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان، برگزار شد.

جزئیات نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمحال و بختیاری/ حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

پیگیری مشکلات عرصه تولید در استان، استفاده از دانشجویان و اساتید و نیروهای متخصص در قالب طرح تاپ برای همکاری با کارخانجات و مراکز صنعتی، احیای تولیدی‌های تعطیل شده به واسطه شیوع ویروس کرونا، اعطای تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان و افزایش اطلاع‌رسانی از سمت مسؤولان دولتی در رسانه‌ها برای تبیین اقدامات حمایتی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اعطای بیش از 4هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی

سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته ارائه داد و گفت: در سال گذشته 96 جلسه با 867 مصوبه داشتیم که از این تعداد  859مصوبه اجرا شد و 8 مصوبه دیگر در دست اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اکثر مصوبات سال گذشته در خصوص اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی بوده که در همین راستا بیش از 4هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای فعال در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری قرار گرفته است.

وی در خصوص سامانه تاپ اظهار داشت: در راستای افزایش حضور نیروهای متخصص، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در مراکز صنعتی سامانه‌ای تحت عنوان طرح تاپ(توسعه اشتغال پایدار) ایجاد شد که در سال گذشته تعداد  80 واحد صنعتی در سطح استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم این آمار در سال جاری افزایش پیدا کند.

رستمی اظهار داشت: این طرح در قالب سه قسمت دانشجوتاپ، استاد تاپ، سرباز تاپ ایجاد شده است که از این طریق می‌توان از امکاناتی که در واحدهای صنعتی است در جهت انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی استفاده کنیم و از اساتید و دانشجویان در جهت رفع مشکلاتی که در واحدهای تولیدی  وجود دارد کمک بگیریم.

در ادامه جلسه حاضران مشکلاتی از جمله تعیین تکلیف اراضی کشاورزی تحویل داده شده در قالب طرح‌های تولیدی، تعیین تکلیف کارخانه‌های ورشکسته و بیکاری کارگران واحدهای تولیدی به دلیل شیوع ویروس کرونا را مطرح کردند که بنا شد در کارگروه‌های تخصصی این موارد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده در قالب مواسات

در پایان اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت نیز در کنار مردم برای رفع مشکلات ایجاد شده و حمایت از تولیدکنندگان آسیب‌دیده در قالب مواسات و کمک مومنانه 750 هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص داده که بخش قابل توجهی از آن بناست به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای اطلاع‌رسانی بهتر در خصوص شیوه‌های حمایت دولت از تولیدکنندگان و اقشار آسیب‌دیده مسؤولان  اداره بیمه، سخنگوی بانک‌های استان، سازمان صمت، اداره مالیات و سایر ارگان‌های مربوطه در رسانه‌ها حضور پیدا کنند و به تبیین نحوه حمایت‌ها در حوزه فعالیت خودشان بپردازند و مردم واجدشرایط را برای دریافت کمک‌های تخصیص داده شده توجیه کنند.

انتهای پیام/3339/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول