اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جهش مناسب تولید در گندم، جو و کلزا با براشت یک و نیم میلیون تن

استاندار گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کشاورزی جهش مناسبی در تولید داشته باشد و حداقل در سه محصول گندم, جو و کلزا شاهد برداشت یک و نیم میلیون تنی باشیم.

جهش مناسب تولید در گندم، جو و کلزا با براشت یک و نیم میلیون تن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان گمیشان و آب‌گیری آب‌بندانی در این شهرستان اظهار کرد: اجرای طرح زهکشی اراضی در این شهرستان و بهره‌گیری از آب‌بندان‌ها محصول، اراضی را سه برابر تا چهار برابر و در برخی نقاط تا هفت برابر افزایش داده است.

* زهکشی و اجرای آب‌بندان‌ها محصول زمین‌های کشاورزی گمیشان را چندین برابر کرد
وی تصریح کرد: در جلسه ویدیو کنفرانسی که با آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد مقرر شد بنیاد برکت طرح‌های بنگاه‌محور, تسهیلات‌محور و پروژه‌های اجتماع‌محور شهرستان گمیشان را در راستای  محوریت‌زدایی پشتیبانی کند.
حق‌شناس افزود: یکی از پروژه‌هایی که به معنای واقعی امکان جهش تولید را در این شهرستان فراهم می‌آورد زهکشی اراضی کشاورزی این شهرستان با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار هکتار است که گزارشی از این بازدید تهیه و برای رئیس دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد تا زمینه زهکشی این اراضی با همکاری بنیاد برکت تسریع شود.

* در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت سدهای گلستان پر آب است/  با لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی دریچه‌های «سد وشمگیر» شرایط کشاورزی منطقه مطلوب می‌صود
استاندار گلستان گفت: با لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی دریچه‌های «سد وشمگیر» امسال در این منطقه شرایط مطلوبی برای کشاورزی ایجاد شده است.
حق‌شناس ادامه داد: آب‌گیری آب‌بندان‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر کشاورزی زمینه پرورش ماهی نیز طی ماه‌های آتی فراهم آید و موجب افزایش درآمد کشاورزان این منطقه شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت سدهای استان پر آب است و پیش‌بینی می‌شود در ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کشاورزی جهش مناسبی در تولید داشته باشد و حداقل در سه محصول گندم, جو و کلزا شاهد برداشت یک و نیم میلیون تنی باشیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول