اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اظهار نظر دادستان در مورد زمین مورد مناقشه در تبریز

دادستان تبریز در رابطه با تغییر کاربری قطعه زمین مورد مناقشه در ولیعصر تبریز از فضای سبز به مسکونی در فضای مجازی گفت: متاسفانه این اقدامات غیرواقعی و موجه نبوده است.

اظهار نظر دادستان در مورد زمین مورد مناقشه در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طی روزهای گذشته در ولیعصر تبریز و مجاورت ساختمان مرکز تجارت جهانی بر سر قطعه زمینی در مورد مسکونی و فضایی سبز بودنش کش‌ و قوس‌های فراوانی وجود دارد اهالی معتقد هستند، این قطعه زمین فضای سبز بوده و راه و شهرسازی در حال تغییر کاربری آن است و مسکن و شهرسازی نیز با ارائه مستنداتی از کاربری مسکونی و مالکیت آن به دولت خبر می‌دهد.

خبرنگار ما ضمن پیگیری موضوع از طرفین، وضعیت این قطعه زمین را از دادستان تبریز نیز جویا شده بود که وی پاسخگویی به آن را منوط به کسب مستندات و بررسی آن دانسته بود.

محبوب علیلو دادستان تبریز امروز درباره نتایج حاصله طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بررسی شواهد و مستندات موجود حکایت از آن داشت که متاسفانه چندین شاخه درخت که حتی فاقد ریشه بودند در این زمین توسط افرادی کاشته شده بود تا دلایلی بر فضای سبز بودن آن ارائه شود که نمی‌تواند دلیلی بر این مدعا باشد.

وی افزود: همچنین مسکن و شهرسازی برای این قطعه زمین پلاک ثبتی به مالکیت خود به‌عنوان مدارک لازم برای پرونده ارائه داده که حکایت از مالکیت این مجموعه برای این قطعه زمین دارد.

علیلو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با تغییر کاربری این قطعه زمین از فضای سبز به مسکونی در فضای مجازی یادآور شد: متاسفانه این اقدامات غیرواقعی و موجه نبوده است.

گزارش فارس حاکی است، معاون املاک و حقوقی سازمان راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در تبریز بیان داشت: این قطعه زمین از سال 1353 کاربری مسکونی داشته و در تمام طرح‌های تفصیلی تبریز تاکنون از این ملک به‌عنوان مسکونی نام برده شده و به هیچ‌عنوان فضای سبزی برای آن تعریف نشده است.

حنیف درویشی اضافه کرد: در آخرین طرح تفصیلی شهر تبریز ابلاغی سال 1391 همچنین طرح جامع این شهر، ابلاغی 1397 که به‌عنوان مستندات قانونی برای فضاهای شهری تبریز به آنها استناد می‌شود از این زمین با کاربری مسکونی یاد شده است.
 

وی در پاسخ به مستندات موجود بر مبنای نامه‌ای از سوی مدیر شهرسازی و معماری وقت مسکن و شهرسازی آذربایجا‌ن‌شرقی در سال 1377 مبنی بر تغییر کاربری این زمین به فضای سبز متذکر شد: در این نامه با اشاره به پیشنهاد اجرای پروژه جابه‌جایی خیابانی در این محدوده، تاکید بر اختصاص زمین آزاد شده ناشی از این جابه‌جایی به  فضای سبز کرده‌اند که این پروژه اجرایی نشده و در نتیجه فضا و زمین آزاد شده در این محدوده نیز به‌وجود نیامده که به فضای سبز اختصاص یافتن آن منجر شود.
 

درویشی قطعه زمین مورد تاکید اهالی را دارای سند 6 دانگ تک برگ با کاربری مسکونی و به مالکیت دولت اعلام کرد و افزود: این قطعه زمین به قطعات 250 متری تفکیک شده و در قالب مزایده به فروش می‌رسد و حتی در بودجه سال 99 نیز به منابع مالی ناشی از فروش این مستغلات و واریز منافع مالی ناشی از این واگذاری به خزانه دولت تاکید شده است.

وی از هموطنانی که همت و دغدغه ایجاد فضای سبز در مناطق خود را دارند خواست تا با همکاری نهادهای مربوطه نسبت به ایجاد فضای سبز در لکه‌های تعیین شده در طرح‌های تفضیلی و جامعه اقدام کنند که این کار مورد حمایت و پشتیبانی تمام ارگان‌های مرتبط شهری می‌باشد.

در سامانه «فارس من»  مخاطبان این خبرگزاری با ثبت پیگیری چرا فضای سبز تبریز هر روز آب می‌رود  خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول