اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سالانه 1200 کیلوگرم زعفران در کرمانشاه تولید می‌شود/ برنامه‌ریزی برای توسعه کشت طلای سرخ

مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه در استان یک‌هزار و 200 کیلوگرم زعفران تولید می‌شود که در برنامه سه ساله توسعه کشاورزی استان، پیش‌بینی شده این تولید به 6 هزار کیلوگرم در سال برسد.

سالانه 1200 کیلوگرم زعفران در کرمانشاه تولید می‌شود/ برنامه‌ریزی برای توسعه کشت طلای سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید کریمی امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه 180 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت طلای سرخ رفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون تولید زعفران در استان یک‌هزار و 200 کیلوگرم در سال است.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف برنامه سه ساله توسعه در بخش کشاورزی استان، ان‌شاءالله در پایان برنامه به حدود 6 هزار کیلوگرم در سال خواهیم رسید.

مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف تدابیری اندیشیده شده است؛ از جمله اینکه 50 درصد پیاز زعفران به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تسهیلات هم به اندازه کافی در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح فعالیت واحدهای فراوری زعفران در استان، اضافه کرد: طی سنوات گذشته تنها یک واحد فراوری در این زمینه فعالیت داشت که سال گذشته 2 واحد دیگر نیز به آن اضافه شده و برای اضافه شدن سه واحد دیگر طی امسال برنامه‌ریزی‌های شده تا در پایان سال به فراوری و بسته‌بندی 2 هزار کیلوگرمی برسیم.

کریمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه توسعه کشاورزی میزان تولید زعفران با فراوری و صنایع بسته‌بندی استان همپوشانی داشته باشد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول