اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کرونا صحنه بروز قهرمانی‌ها/ این قسمت: معلم فداکار

قهرمان این داستان ما «آقا معلمی» است که کلاس‌های درسی را در مناطق باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند و آموزش را تعطیل نکرد.

کرونا صحنه بروز قهرمانی‌ها/ این قسمت: معلم فداکار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، یکی از مکان‌هایی که می‌توانست کانون شیوع این ویروس باشد مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس بود.

ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تصمیم گرفت کلاس‌های درس مدارس برای مدت نه چندان کوتاهی تعطیل بمانند ولی تاکید داشت که آموزش تعطیل نشود؛ اینجا بود که برنامه «شاد» رونمایی شد و چهره بسیاری را غمگین کرد؛ زیرا این نرم افزار بدون در نظر گرفتن وضعیت مناطق محروم طراحی شده و درصد بالایی از مردم روستاها به این نرم افزار دسترسی ندارد.

قهرمان کرونایی این گزارش نه پرستار است و نه غسال، نه توانسته کارگاه تولید ماسک ایجاد کند و نه کمک چندانی به رزمایش مواسات؛ قهرمان این داستان ما «آقا معلمی» است که علارغم مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ آموزش و پرورش، وقتی که تشخصی داد بیش از 80 درصد دانش‌آموزانش دسترسی به «شاد» ندارد، کلاس‌های درسی را در مناطق باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند.

در زیر گفت‌وگوی خبرنگار فارس با این معلم فداکار را بخوانید.

در منطقه ما اینترنت جوابگوی آموزش نیست

اسفندیار اکبری امرایی با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس آموزش و پرورش به آموزش مجازی روی آورد، گفت: اما در منطقه ما سرعت اینترنت خیلی ضعیف است و ابته ابزار کار هم در دسترس همه دانش‌آموزان نیست و نمی‌توانند برنامه «شاد» را نصب کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان من در منطقه فلارد روستای میشان علیا هستند و در این مکان اینترنت به سختی جوابگو است، ادامه داد: به همین منظور باید رودر رو به دانش‌آموزان درس بدم تا متوجه مفاهیم شوند.

این معلم با بیان اینکه بنده مدیر آموزگار هستم و 50 دانش‌آموز در مدرسه من درس می‌خوانند و من خودم 11 دانش‌آموز دارم، اضافه کرد: سعی کرده‌ام با کمک همکاران دیگر آموزش را ادامه دهیم اما بیشتر تمرکزم بر روی دانش‌آموزان خودم است.

کلاس‌های درس را تعطیل نکردم/ پروتکل‌ها را رعایت می‌کنم

وی با بیان اینکه از طرف دیگر بنده اعتقاد چندانی به آموزش مجازی ندارم چون سطح یادگیری دانش‌آموزان بسیار متفاوت است، ادامه داد: بنده دانش‌آموزانم را با حفظ فاصله اجتماعی در طبیعت جمع می‌کنم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهم.

این معلم با بیان اینکه در روزهای بارانی تک تک به منزل دانش‌آموزانم می‌روم و با حفظ فاصله بهداشتی، نکات درسی را به آن‌ها می‌گویم و اشکالاتشان را برطرف می‌کنم، عنوان کرد: معمولا در همه روستاها ابزار دسترسی به این برنامه‌های مجازی وجود ندارد و هم‌اکنون از 50 دانش‌آموز مدرسه من تنها 11  نفر توانسته‌اند در برنامه شاد عضو شوند.

در همه روستاها ابزار دسترسی به این برنامه‌های مجازی وجود ندارد و هم‌اکنون از 50 دانش‌آموز مدرسه من تنها 11  نفر توانسته‌اند در برنامه شاد عضو شوند.

بابت برگزاری کلاس درس توبیخ شدم/ توصیه مسؤولان: برای خودت دردسر درست نکن

وی با بیان اینکه خودم نیز از اینترنت وای‌فای استفاده می‌کنم و قرار بود به معلمان اینترنت رایگان بدهند اما تاکنون از این موضوع خبری نشده است و ما از هزینه شخصی برای خرید اینترنت استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: زمانی که تصاویر تدریس ما در فضای مجازی پخش شد از حراست اداره با من تماس گرفتند و توبیخ شدم که چرا این کار را انجام می‌دهم.

اکبری امرایی با انتقاد از عدم بومی‌سازی دستورالعمل‌ها، گفت: آموزش و پرورش تنها به قوانین توجه می‌کند و محرومیت‌ها را در نظر نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه من هم به آن‌ها گفتم با توکل بر خدا و عشق کار خود را آغاز کرده‌ام و تا پاپاین ادامه خواهم داد و هیچ‌چیز نمی‌تواند مقابل عشق من به دانش‌آموزانم قرار بگیرد، توضیح داد: امتحانات پایان سال دانش‌آموزان دوره ابتدایی دست خود معلمان است و هر زمان که از مرکز اعلام کنند می‌توانیم با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی آن‌ها را برگزار کنیم و یا حتی با توجه به شناخت درسی از دانش‌آموز نمره پایان سال داده شود.

معتقدم محرومیت‌ها نباید مانع آموزش شوند

این معلم روستای میشان علیا با بیان اینکه اگر ضرورتی ببینم که دانش‌آموزی مطالب را به خوبی یاد نگرفته است درس دادن به این شیوه را ادامه می‎‌دهم تا پایه تحصیلی دانش‌آموزانم برای سال آینده ضعیف نشود و این را وظیفه خود می‌دانم، گفت: بنده سال گذشته بازنشست شدم اما به عشق این بچه‌ها امسال هم در خدمت‌شان هستم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه تماس تشویقی از اداره دریافت نکرده‌ام بلکه با بنده برخورد نیز شده است که «برای خودت دردسر درست نکن»، افزود: در جلسات اداره گفته‌ام در روستاها اینترنت ضعیف است و این برنامه‌ها جواب نیاز دانش‌آموزان را نمی‌دهد و محرومیت‌ها نباید مانع آموزش و یادگیری شود.

انتهای پیام/3339/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول