اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جلب رضایت مشتری با CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM بر اساس ارزش ارتباط بین مشتری و سازمان بنا شده و بر آن تأکید ویژه دارد . بنابراین سازمان‌ها در تلاشند تا با ایجاد ارزش در روابط دو جانبه با هر بیشتری به روابط بلند مدت دست بیابند .

جلب رضایت مشتری با CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM بر اساس ارزش ارتباط بین مشتری و سازمان بنا شده و بر آن تأکید ویژه دارد . بنابراین سازمان‌ها در تلاشند تا با ایجاد ارزش در روابط دو جانبه با هر بیشتری به روابط بلند مدت دست بیابند .

اگر کسب و کار نتواند تجربه ی مطلوبی برای مشتری فراهم بیاورد ، با مشکلات جدی مواجه میشود . در بهترین حالت سازمان باید محصولی به مشتری ارائه دهد که فراتر از نیاز وی باشد . به این صورت میتواند هم رضایت مشتری را به همراه داشته باشد و هم جایگاه کلی سازمان را در میان رقبا ارتقا دهد .

 در همه سازمان ها ، اعضا گرد هم جمع شده اند  تا به سود آوری برساند . و این سود آوری  ممکن نخواهد بود مگر در نتیجه رضایت مشتری . ‏CRM که جزئی از یک سازمان است در جهت بهبود و تسریع در امور و جلب به هر چه بیشتر رضایت مشتری کار می کند . هرچقدر یک نرم افزار CRM پیشرفته تر و دارای امکانات بیشتری باشد ، بهتر خواهد توانست سازمان را همراهی کند . پس به طور کلی رضایت مشتری معیاری است که صاحبین مشاغل از آن برای مدیریت بهتر و گسترش کسب و کار خود استفاده می‌کنند .

حال اصلاً چرا رضایت مشتری انقدر پر اهمیت است ؟

■ رضایت مشتری معیار اصلی تمایل به خرید مجدد و وفاداری مشتری است .

■ رضایت مشتری ، طول عمر مشتری را افزایش می‌دهد .

■ تبدیل مشتری به مشتری وفادار بسیار ارزان تر از مشتری‌های جدید است .

■ با افزایش تعداد مشتریان راضی و افزایش نرخ رضایت مشتریان ، میزان جذب مشتریان جدید نیز افزایش میابد .

■ میزان نیاز به کار کنان واحد های پشتیبانی و خدمات پس از فروش کاهش میابد .

■ انگیزه ی تیم های کاری برای انجام کار مفید بیشتر میشود .

 

اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم که CRM چگونه می‌تواند در راستای رضایت مشتری به سازمان کمک کند ؟

یک نرم‌افزار CRM می‌تواند اطلاعات مشتری را ذخیره نماید و در مواقع لازم را در اختیار سازمان قرار دهد . به این صورت سازمان می تواند با داشتن اطلاعات لازم از هر مشتری بهترین ارتباط را با وی برقرار نماید . این امر قطعاً به رضایت بیشتر مشتری کمک می کند .

از طرفی دیگر نرم افزار CRM با ذخیره اطلاعات تماس هر مشتری از ابتدا و زمان و تاریخچه تماس های مشتری و سازمان می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار سازمان قرار دهد . به این طریق سازمان می تواند رفتار مشتری را بهتر ارزیابی نماید و محصول مناسب تری به مشتری ارائه دهد .

علاوه بر همه اینها می دانیم که CRM موجب تسریع در انجام همه امور میشود . این مورد نیز در رضایت مندی مشتریان بی اثر نخواهد بود .

 ‏CRM کمک میکند تا سازمان با مشتری روابط طولانی‌ مدت و دو جانبه برقرار کند و خریدار به یک مصرف‌ کننده وفادار تبدیل شود . در این ارتباط هر دو طرف سود خواهند کرد .

نارضایتی یک مشتری می‌تواند موجب از دست رفتن مشتری های دیگر شود . یک مشتری ناراضی می‌تواند اطلاعات مخربی از محصول یا برخورد نادرست سازمان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد . بنابراین برخورد مناسب و درست با مشتری ضروری است .

به طور کلی CRM بخشی از استراتژی کسب و کار است که هدف آن تنها سود رسانی به سازمان نیست . بلکه CRM کمک می کند با شناخت درست از نیازهای مشتری ها ، با آنها روابط بلند مدت برقرار و در طی این مدت رضایتمندی آنها را به همراه داشت .

رسالت مدیریت ارتباط با مشتری ، حفظ و توسعه ارتباط با مشتری از طریق سود آورترین روش ، حول گستره وسیعی از تماس ها با مشتری است .

همه ما به میزان اهمیت CRM در رسیدن به رضایتمندی مشتری و سازمان واقف شده ایم . اما باید یک CRM مناسب انتخاب کنیم تا بتوانند ما را در راه رشد و سود آوری هرچه بیشتر یاری کند . COMMA CRM محصول تیم نرم افزاری صنوبر با ارائه ویژگی های منحصر به فرد و قابل توسعه بودن می تواند کسب و کار شما را تا رسیدن به سود دهی همراهی نماید. برای مشاهده همه ویژگی های comma CRM می توانید به وب سایت صنوبر مراجعه کنید و یا با شماره 02157953 با کارشناسان صنوبر تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید . COMMA CRM بی اغراق از معدود نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری و حسابداری فروش است که قابلیت توسعه دارد و همواره در حال به روز رسانی می باشد. نرم افزار با گزارشگری های گروه و فرصت‌های فروش را به آسانی برای شما پیدا می‌کند .

سخن آخر:

یک سیستم CRM باید آنچه که مشتری نیاز دارد به او بدهد و آنچه که سازمان می تواند تولید کند . همچنین باید کل تمرکز سازمان را به مشتری و جلب رضایت وی معطوف نماید . یک سیستم CRM  صحیح نه تنها  خدمات ارائه شده به مشتریان را بهبود می بخشد . بلکه استقرار یک سیستم موفق CRM منجر به کاهش هزینه ، ضایعات و شکایات مشتریان می گردد .

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول