اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش تحرکات سیاسی جریان «المستقبل» علیه دولت «حسان دیاب»

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، نخست‌وزیران پیشین لبنان جلسه‌ای با «سعد الحریری» داشته‌اند و قرار است بیانیه‌ای علیه دولت فعلی لبنان صادر کنند.

افزایش تحرکات سیاسی جریان «المستقبل» علیه دولت «حسان دیاب»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع وابسته به جریان «المستقبل» به روزنامه لبنانی «الجمهوریه» از تشدید رویکرد تنشی علیه «دولت حسان دیاب و کوتاهی آن در قبال کشور»  خبر داد ند و اعلام کردند، نخست‌وزیران پیشین که اخیرا با «سعد الحریری» نخست‌وزیر سابق دیدار کرده‌اند، به زوید موضعی مهم را اعلام خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، الحریری با نخست‌وزیران سابق «تمام سلام»، «نجیب میقاتی» و «فؤاد سنیوره» دیدار کرده است، در این دیدار بر روی عنوان‌های اصلی توافق و قرار شده السنیوره بیانیه در این خصوص را آماده کند تا طی روزهای آینده و  حداکثر تا روز جمعه این بیانیه صادر شود.

الجمهوریه به نقل از منابع مذکور نوشت، موعد تقریبی اعلام بیانیه بستگی به تصمیمات هفته جاری دولت تا پنجشنبه (فردا) دارد.

طرابلس در شمال لبنان طی هفته جاری شاهد اعتراضات گسترده به وضعیت اقتصادی بود که اغلب به آشوب نیز کشیده شد و ده‌ها نیروی امنیتی لبنان که برای خاموش کردن این اعتراضات غیر مسالمت‌آمیز وارد عمل شده بودند، زخمی شدند.

در همین ارتباط، «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت، در نامه‌ای به نخست‌وزیر لبنان که محتوای آن به نوعی دخالت در امور داخلی این کشور است، خواستار تسریع در گام‌های اصلاحی دولت شده است.

روزنامه لبنانی «اللواء» امروز چهارشنبه نوشت، «منابعی در کابینه از نامه مهم دورتی شیا سفیر آمریکا به حسان دیاب نخست‌وزیر خبر دادند که او در این نامه از اتفاقات خشونت‌بار اخیر شهر طرابلس و روی آوردن دولت به دخالت دادن ارتش برای مقابله با معترضان به شرایط نابسامان اقتصادی، ابراز ناخرسندی کرده است». 

روزنامه «الاخبار» اتفاقات کنونی لبنان را چراغ سبز برای مقابله داخلی و بین‌المللی با جنبش حزب‌الله خواند و گفت، تبعات این امر در همین حد نخواهد ماند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول