اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

منسجم‌ترین ستاد مردمی علیه کرونا در کرمانشاه بود/ نیروهای جهادی از کودکان کار غافل نشدند

شیوع کرونا باعث شکوفایی و نمایان شدن ظرفیت‌های بزرگ مردمی علیه این بیماری شد، ظرفیتی که در ستاد مردمی جهاد علیه بیماری بخشی از آن به نمایش گذاشته شد و به کنترل هرچه بیشتر این ویروس کمک شایانی کرد.

منسجم‌ترین ستاد مردمی علیه کرونا در کرمانشاه بود/ نیروهای جهادی از کودکان کار غافل نشدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با شیوع ویروس کرونا در استان، نیروهای جهادی از همان روزهای اول وارد عمل شدند و سعی کردند با کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی مانع گسترش هرچه بیشتری این ویروس منحوس در کرمانشاه شوند. با توجه به تجربه مناسبی که نیروهای انقلابی و جهادی در بحث امدادرسانی در زلزله آبان 96 به دست آورده بودند، سریعاً توانستند انسجام لازم را برای مدیریت اوضاع پیش آمده به دست آوردند و «ستاد مردمی جهاد علیه بیماری» را تشکیل دهند.

کار ویژه این ستاد در ابتدای امر کمک به نهادهای مسئول جهت ضدعفونی معابر و خیابان‌های شهر بود و برای همین امر پویش «هر هیات یک محله» توسط نیروهای جهادی راه اندازی شد که بیش از یکصد هیات به صورت داوطلبانه وارد این حوزه شدند اما به مرور و نمایان شدن کاستی‌های بیشتر مثل کمبود اقلام بهداشتی، ایمنی و حتی نیروی فنی و خدماتی، کارهای این ستاد مردمی نیز توسعه پیدا کرد و تبدیل به منسجم‌ترین ستاد خدمت رسان به مردم شد. کارهای این ستاد نه تنها از تولید ماسک و دستکش و مایع ضدعفونی فراتر رفت، بلکه حوزه فرهنگی را هم در برگرفت تا «کرونا» باعث رویش و نمایان شدن دوباره ظرفیت‌های بزرگ مردمی و جهادی در استان کرمانشاه شود.

از این رو به سراغ «فرهاد دوستی» دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری رفتیم تا به صورت خلاصه بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای جهادی و انقلابی را تشریح کند.

فرهاد دوستی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اقدامات صورت گرفته در این ستاد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که برای ستاد جهاد علیه بیماری، در کنار گره گشایی از کار مبتلایان به بیماری کرونا وجود داشت این بود که روح معنوی مردم در این ایام تقویت شود.

وی افزود: ما در کنار پویش «هر هیئت یک محله» و عملیات‌های گند زدایی توسط هیئات مذهبی استان با حمایت از پویش‌های مختلف در زمینه کتاب و کتاب خوانی سعی کردیم تا حدی نقش خود را در این زمینه ایفا کنیم.

دوستی ادامه داد: در زمینه کودک و نوجوان شاید جزء معدود استان‌هایی باشیم که ورود جدی به این عرصه داشته‌ایم و با برگزاری مسابقات نقاشی، کتابخوانی، آموزش بازی و قصه گویی دوستان ما به این مبحث هم ورود داشته اند که البته در کنار آن مرکز مشاوره تلفنی برای خانواده نیز راه اندازی شده است و مشاورین در دو شیفت صبح و عصر در مرکز مشاوره «چتر آرامش»، پاسخگوی همشهریان عزیز هستند.


نیروهای مردمی در ستاد جهاد علیه بیماری به تولید ماسک و دستکش مشغول بودند و فعالیت‌های آنان روز به روز گسترده تر شد.

 

دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری عنوان داشت: البته در زمینه کودک و نیاز به حمایت بیشتر حس می‌شود و با توجه به اینکه تجربه‌ای نو را در پیش رو داریم قطعا برای آینده برنامه ریزی‌های وسیع تری صورت خواهد گرفت؛در همین زمینه کانال «@azhameraang» در تمام شبکه‌های اجتماعی در زمینه آموزش بازی‌های کودکانه در خدمت همشهریان عزیز خواهد بود.

*تا پایان ماه مبارک رمضان گوشت قرمز بین نیازمندان توزیع خواهد شد

وی افزود: طرح‌های ذبح قربانی در چند فاز، سازماندهی شبکه‌های مردمی در محلات جهت شناسایی و حمایت از محرومین و راه اندازی و حمایت از کارگاه های تولیدی ماسک و دستکش و… از دیگر توفیقات این ستاد مردمی است.

دوستی با اشاره به پویش «کنارتم همسایه» اشاره کرد و گفت: با لطف خدا علاوه بر توزیع گوشت‌های نذری خود ستاد در بین فقرا، با همراهی هیئات مذهبی استان و مجموعه‌های خیریه تعداد زیادی گوسفند ذبح و بین فقرای شناسایی شده توزیع گشته است که با راه افتادن پویش «کنارتم همسایه» توسط رابطین محلات این مهم نظام بهتری پیدا کرده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت که لبیکی به فرمان مقام معظم رهبری در موضوع کمک مومنانه خواهد بود.

وی همچنین عنوان داشت: با فرمان مقام معظم رهبری(مدظله) برای ایجاد همدلی و رزمایش کمک مومنانه، ستاد جهاد علیه بیماری در این زمینه ورود جدی داشته است و گزارش فعالیت ها در این زمینه انشاءالله به زودی اعلام خواهد شد. اما اجمالا باید عرض کنم که در کنار تلاش برای توزیع بسته‌های ارزاق، حمایت‌های فرهنگی را سر لوحه کار خود قرار داده‌ایم و به عنوان خادم فعالین فرهنگی استان در ستاد جهاد علیه بیماری با دوستان در حال مشورت هستیم تا بهترین گزینه‌ها انتخاب شوند.

*دستگاه ساخت دستکش را در کرمانشاه تولید کردیم

دوستی ضمن تاکید بر نیازهای فرهنگی در معیت کرونا، با تاکید بر ضرورت تقویت بنیان‌های فرهنگی و ورود به بحث کتاب و کتاب خوانی در روزهای کرونایی، گفت: با لطف خدا دوستان ما در زمینه فضای مجازی و رسانه هم ورود جدی داشته‌اند و تولیدات این ستاد در زمینه‌های مختلف بسیار کارآمد و مفید بوده است و ضریب نفوذ خوبی هم در جامعه پیدا کرده است.

وی افزود: در حوزه‌های بهداشتی اعم از تولید ماسک و دستکش با نوآوری دوستان جهادگر توانستیم دستگاه تولید دستکش را بومی سازی کنیم و با ساده‌ترین تجهیزات کار تولید را انجام داده‌ایم.

همچنین در زمینه خیریه و محرومیت زدایی نیز فعالیت های خوبی به همت دوستان جهادگر صورت گرفته که شامل توزیع ۱۴۰ میلیون تومان کارت هدیه در بین کودکان کار، راه اندازی کارگاه تولیدی جهت اشتغال پایدار آسیب دیدگان کرونا و… بوده است.

وی در پایان به طور ویژه از دوستان جهادگری که در روز های اول کرونا داوطلبانه در بیمارستان ها حاضر شده بودند و کمک های بسیار زیادی کردند تشکر و قدر دانی کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول