اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از کاهش 37 درصدی صادرات گمرکی تا خواهر خواندگی بام ایران با داغستان روسیه

ظرفیت صادرات غیر نفتی چهارمحال و بختیاری، پیگیری مشکلات پیش روی تولیدکنندگان برای صادرات، رفع مشکلات حمل نقل و تامین سوخت باربری‌ها و... در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی چهارمحال و بختیاری بررسی شد.

از کاهش 37 درصدی صادرات گمرکی تا خواهر خواندگی بام ایران با داغستان روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز جلسه توسعه صادرات غیرنفتی در محل استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

بررسی ظرفیت صادرات غیر نفتی استان، پیگیری  مشکلات پیش روی تولیدکنندگان برای صادرات، رفع مشکلات حمل نقل و تامین سوخت باربری‌ها، بررسی تفاهم نامه تحت عنوان خواهرخواندگی استان با داغستان ترکیه و پیگیری دلیل کاهش صادرات غیرنفتی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

ابتدای جلسه اسماعیل الله‌دادی گزارشی از میزان صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاره و ارائه داد و گفت: در سال گذشته مقدار یک هزار616 تن کالا به ارزش 83 ملیون دلار در استان تولید و توسط گمرک‌ها صادر شده است که بیشتر این مقدار مربوط به کارخانه سیمان استان است.

کاهش 37 درصدی محصولات گمرکی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش 37 درصدی صادرات توسط گمرک استان، اظهار کرد: ظرفیت صادرات گمرک استان 100 میلیون دلار است اما به بنا به دلایل و مشکلاتی، میزانی از اقلام تولید شده در استان توسط گمرک‌های دیگر صادر می‌شوند که با پیگیری‌های صورت گرفته درصدد رفع مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: الزام تولیدکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات اقلام  به سامانه نیما، بالا بودن کرایه حمل محصولات و عدم صرفه اقتصادی برای باربری‌ها به دلیل نبود بار برگشت، پایین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش و دپو اقلام در مرزهای گمرکی توسط تولیدکنندگان و عدم صدور اظهارنامه توسط گمرک استان از جمله مشکلات صادرکنندگان و عوامل کاهش میزان صادرات توسط گمرک استان است.

دپوی کالاهای استان در مرزهای گمرکی شرایط صادرات را تسهیل می‌کند

اله‌کرم نصیری در ادامه جلسه در خصوص دپوی اقلام صادراتی توسط تولیدکنندگان در پشت مرزهای گمرکی گفت: این مسئله باعث سهولت در کار صادرات توسط تولیدکنندگان است که اقلام را به مرور در محل‌های بارگیری جمع‌آوری کنند و در صورت درخواست مشتری خارجی به سرعت بارگیری شده و به فروش برسد.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: این مسئله تلاش و پیگیری  بیشتر مدیریت گمرک استان را می‌طلبد که برای صدور اظهارنامه کارشناس خود را با حکم ماموریت به انبارکالاهای دپو شده بفرستد و این اقلام  از طریق صدور اظهارنامه گمرک استان از کشور صادر شود.

ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار داریم

در آخر سجاد رسمتی از تمایل کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در امر تولید و صادرات برخی از کالاها در استان خبر داد و گفت: در بحث صنایع دستی، مواد لبنی،کاشی و سرامیک و نهاده‌های دامی ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و  رونق صادرات داریم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز تحت عنوان خواهرخواندگی استان با داغستان روسیه در خصوص صادرات، سلامت، گردشگری علمی و اقتصادی با کشور ترکیه منعقد شده که تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/3339/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول