اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| آخرین وضعیت اینترنت رایگان دانشجویان/ شرکت‌های اینترنتی درباره اینترنت رایگان شفاف سازی کنند

برخی کاربران فارس خواستار برقراری اینترنت رایگان برای آموزش مجازی دانشجویان هستند، رئیس کارگروه آموزش‌ الکترونیکی وزارت علوم با اشاره به آخرین وضعیت اینترنت رایگان، می گوید: بهتر است شرکت ها رایگان کردن اینترنت را شفاف سازی کنند.

فارس من| آخرین وضعیت اینترنت رایگان دانشجویان/ شرکت‌های اینترنتی درباره اینترنت رایگان شفاف سازی کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار «برقراری اینترنت رایگان دانشجویان برای آموزش مجازی» شده اند.

پس از اینکه وزارت ارتباطات برای رایگان شدن اینترنت برای آموزش دانشجویان اعلام آمادگی کرد، اکنون با گذشت حدود ۲ ماه از مجازی شدن آموزش ها در دانشگاه ها، مسوولان برخی دانشگاه ها همچنان از وضعیت اینترنت و میزان تحقق وعده رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی در دانشگاه ها گلایه می کنند و این موضوع در جلسات متعدد مسوولان دانشگاه ها شنیده می شود و در آخرین جلسه ای که این هفته با حضور مسوولان آموزشی دانشگاه ها در حضور وزیر علوم برگزار شد باز هم این گلایه مطرح شد.

خبرنگار فارس درباره آخرین وضعیت اینترنت رایگان دانشگاه ها با رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت وگو کرده است.

* آخرین وضعیت اینترنت رایگان دانشگاه ها

سید علی اکبر صفوی رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس بر لزوم شفاف سازی درباره اینترنت رایگان توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت تاکید کرد و گفت: با وجود اقدامات مثبتی که برای رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها انجام شده بهتر است که شرکت های اینترنتی در این باره اطلاع رسانی کنند که کاربران سردرگم نشوند.

وی گفت: یکی از سوالاتی که در این باره به صورت شایع مطرح است این است که دانشگاه ها و دانشجویان اعلام می کنند که از کجا بفهمند که اینترنت رایگان شده است. به همین دلیل است که می بینیم برخی دانشگاه ها می گویند که اینترنت برایشان رایگان نشده یا دچار سردرگمی هستند که حق دارند.

وی ادامه داد: شرکت های اینترنتی و اپراتورهای موبایل متعدد هستند و هر دانشجو با یک اینترنت به سامانه وصل می شود.

*شرکت های اینترنتی درباره اینترنت رایگان شفاف سازی کنند

رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفت: برای حل این مشکل بهترین کار این است که شرکت های اینترنتی خودشان شفاف سازی کنند و رایگان شدن اینترنت را اطلاع رسانی کنند که البته در این باره اقداماتی انجام داده اند و ما هم اقداماتی را برای کمک به دانشگاه ها داشته ایم.

وی گفت: نحوه اطلاع از رایگان شدن یا نشدن اینترنت در سامانه آموزش برای شرکت های اینترنت ثابت و اپراتورهای موبایل متفاوت است و برای موبایلی ها سخت تر از ثابت است؛ با توجه به این تفاوت کارگروه آموزش هایی را برای مخاطبان ارایه کرد که می تواند کمک کننده باشد.

*اعلام سامانه دانشگاه ها برای رایگان شدن اینترنت توسط وزارت علوم به وزارت ارتباطات 

رئیس کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفته بود: فهرست اسامی به روز شده دانشگاه ها برای رایگان شدن اینترنت تا پایان فروردین ۹۹ به وزارت ارتباطات ارسال شد و مشخصات فنی به روز شده دانشگاه ها روزانه دریافت می شود و هر چند روز یکبار به وزارت ارتباطات ارسال می شود.

در این باره ویدئوی زیر را ببینید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول