اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| از سفره‌های مهربانی افطار تا برپایی ایستگاه سلامت ویژه کپرنشینان

رزمایش کمک مؤمنانه، نمادی از همدلی مردم ایران در مقابله با همه سختی‌هاست، رزمایشی که به گفته آموزگاران مکتب ایثار و شجاعت، بی‌شباهت به دوران جنگ نیست.

کمک مؤمنانه| از سفره‌های مهربانی افطار تا برپایی ایستگاه سلامت ویژه کپرنشینان

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها، کبری خوانساری|این روزها در ذهن مردمان جهان ویروسی غریبه با نیتی خبیثانه تاخت و تاز می‌کند که همه از آن گریزانند. کرونا که آمد بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاد و افراد زیادی بیکار شدند و یا در آستانه بیکاری قرار گرفتند و هیچ کشوری از این ماجرا مصون نماند.

واکنش مردمان هر دیار در مقابل کرونا با هم متفاوت بود، برخی بی‌تفاوت به احوال اطرافیان، خود را در خانه حبس کردند و برخی سینه سپر و جان به کف مردم سرزمین‌شان شدند و مقابل سختی‌های کرونا مردانه ایستادند.

این روزها اصطلاح فاصله اجتماعی را  زیاد می‌شنویم، در روزهای کرونایی که دست‌ها از هم

واکنش مردمان هر دیار در مقابل کرونا با هم متفاوت بود، برخی بی‌تفاوت به احوال اطرافیان، خود را در خانه حبس کردند و برخی سینه سپر و جان به کف مردم سرزمین‌شان شدند و مقابل سختی‌های کرونا مردانه ایستادند

 

دور شده‌اند و هر کسی در تلاش برای حفظ سلامت خود و خانواده‌اش است، رزمایش کمک مومنانه درست به موقع و با تدبیری حساب شده، به گونه‌ای فاصله اجتماعی را با عشق و محبت پر کرد و قلب‌ها را به هم نزدیک ساخت که هر روز در سراسر نقاط ایران عزیز حماسه‌های شکوهمند وبی‌نظیری خلق می‌شود.

 این طرح، نمادی از همدلی مردم ایران در مقابله با همه سختی‌هاست، رزمایشی که به گفته جنگ دیده‌ها و رزمندگان که آموزگاران مکتب ایثار و شجاعت هستند، بی‌شباهت به دوران جنگ نیست.

رزمایش کمک مومنانه، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد، بسیج در صف اول اجرای این طرح ایستاد و به سرعت نهادها و آحاد مختلف مردم  این صف را مشتاقانه پر کردند. 

 توزیع بیش از ۲۵۰۰ بسته معیشتی در تالش

نخستین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان آغاز شد.ارزش ریالی این بسته‌ها بیش از ۶۳۰ میلیون تومان بود که با همکاری سپاه ناحیه تالش،ائمه محترم جمعه، مؤسسات خیریه و خیرین تهیه‌شده است، از زمان شیوع کرونا در سطح شهرستان تالش گروهای متعددی به‌صورت جهادی پیگیر جمع‌آوری این کمک‌ها شده‌اند که موجبات دلگرمی و خشنودی مردم را فراهم کرده است.

 

 

برگزاری رزمایش کمک مومنانه در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و تشکیل پویش‌های مردمی برای کمک به خانواده‌های کمتر برخوردار، منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان در راستای توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه کمک‌های مومنانه اقدام به تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی کرد.

 

پرسنل منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان با اهدای دو روز از حقوق خود و مدیران این منطقه اقتصادی با اهدای یک هفته از حقوق خود در این امر خداپسندانه مشارکت کردند

این بسته‌های کمک معیشتی که شامل مایحتاج عمومی است با همراهی و کمک امامان جمعه شهرهای همجوار منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان با شناسایی خانواده‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در کشور به دست عزیزان هموطن خواهد رسید.

رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان با مبلغ 8 میلیارد ریال و در قالب 5 هزار بسته در میان عزیزان هموطن توزیع شد.

پرسنل منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان با اهدای دو روز از حقوق خود و مدیران این منطقه اقتصادی با اهدای یک هفته از حقوق خود در این امر خداپسندانه مشارکت کردند.

 

قرار است در این رزمایش کاروان مواسات، همدلی و کمک مومنانه در روزهای با برکت ماه میهمانی خدا با حضور در مناطق محروم و کمتر برخوردار در جهت تقویت انسجام ملی و ایجاد روحیه ایثار گام بردارد، به همین منظور توزیع بسته های معیشتی با همراهی استانداری استان مرکزی و فرمانداری شهرستان زرندیه صورت می‌گیرد.

برپایی ایستگاه سلامت مردم یاری در روستاهای کپرنشین کنارک

فرمانده منطقه سوم دریایی نبوت نداجا گفت: مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک و خدمات‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده در مقابله با بیماری کرونا با برپایی سه ایستگاه سلامت مردم یاری در قالب ویزیت رایگان وتوزیع مواد بهداشتی، دارویی و همچنین پخش بسته های  معیشتی در بین روستاهای نیازمند ومحروم صعب العبورکنارک بویژه کپرنشین ها انجام گرفت.

 

 امیر دریادار دوم عرشه مصطفی تاج الدینی افزود: باهمکاری ارگان‌های دولتی و لشکری مستقر درشهرستان کنارک، با شناسایی خانوارهای مناطق محروم و نیازمند، با فراهم نمودن ۱۰۰۰بسته معیشتی طی سه مرحله توانسته‌ایم گام‌های  مفیدی دراین راستا برداریم که با عنایت خداوند متعال قصد داریم تاپایان ماه مبارک رمضان این رزمایش را ادامه بدهیم.

 

وی گفت: تلاش ما بر این بود که این کمک‌ها به نحو شایسته ای به دست نیازمندان

 در رزمایش کمک مومنانه سه ایستگاه سلامت مردم یاری با خدماتی چون ویزیت رایگان و توزیع مواد بهداشتی، دارویی وهمچنین پخش بسته های  معیشتی در بین روستایی‌های نیازمند و محروم  مناطق صعب العبور کنارک بویژه کپرنشین ها فعالیت کرد

آبرومند برسد و نیازمندی نباشد که این کمک‌ها را دریافت نکرده باشد.

توزیع یک هزار و 100 بسته غذایی بین نیازمندان زنجانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از توزیع یک هزار و 100 بسته غذایی بین نیازمندان زنجانی خبر داد و گفت: ارزش غذایی هر بسته 400 هزار تومان است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و با آغاز ماه رمضان طرح ضیافت همدلی در قالب کمک مومنانه در حال اجراست، تصریح کرد: در قالب این طرح بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع 510 بسته معیشتی رزمایش مؤمنانه در چرام

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با بیان اینکه در مرحله نخست رزمایش مؤمنانه 510 بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان توزیع می‌شود؛ گفت: تعداد ۴۰۰ بسته حمایتی به صورت متمرکز و ۱۱۰ بسته به صورت غیرمتمرکز توسط پایگاه‌های بسیج و هیات رزمندگان از خیران شهرستان چرام جمع آوری شده است.

 

سید علی اصفر پوربهشت با بیان اینکه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه اجرا می‌شود، گفت: مردم و خیران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به مساجد و پایگاه بسیج شهرستان چرام تحویل دهند.

هرسفره افطار شما، یک خانواده محروم در رزمایش همدلی

گروه جهادی شهید شفیعی را عده‌ای از جوانان جنوب تهرانی تشکیل داده‌اند که تفاوت اصلی اقدامات این گروه با سایر کارهای صورت گرفته در گروه های جهادی دیگر در آن است که این گروه اعتقاد به آن دارد که گروه جهادی نباید به دنبال ارگان و نهادی و حتی خیر برود بلکه باید با استفاده از ظرفیت اهالی هر محل به یاری نیازمندان شتافت.

 

مصداق مواسات و رزمایش کمک مونانه را می‌توان در راه اندازی پویش «هرسفره افطار شما، یک خانواده محروم» توسط این گروه جهادی یافت که در این طرح موفق شدند خانواده‌های با توان مالی معمولی و متوسط این مناطق محروم را مجاب به آن کنند تا هزینه‌ای که قرار بود برای پذیرایی از دوست و آشنای خود در پای سفره افطار کنند را نذر کمک به نیازمندان کنند.

همین ایده باعث جمع آوری ۸۵ میلیون پول نقد از همه طیفی  برای محرومان شد. در این میان بودند افرادی که بسته به وسع مالی خود از ۳۶۰۰ تومان تا یک میلیون تومان کمک کردند تا میان محرومان و کسانی که از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند توزیع شود.

 

مشارکت 450 میلیونی کارکنان دستگاه‌قضا گلستان در طرح کمک‌مومنانه

علاوه بر کمک قضات، کارمندان و اعضای شورای حل اختلاف استان گلستان، رئیس کل دادگستری استان نیز ۲۰ درصد از حقوق یک ماه خود را برای مشارکت در طرح «کمک مومنانه» اختصاص داد

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری گلستان از مشارکت کارکنان دستگاه قضایی استان در رزمایش کمک به اقشار کم درآمد خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر کمک قضات، کارمندان و اعضای شورای حل اختلاف استان، رئیس کل دادگستری استان نیز ۲۰ درصد از حقوق یک ماه خود را برای مشارکت در طرح «کمک مومنانه» اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام مهدی قاسمی‌وناجمی تصریح کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری این کمک‌ها در اختیار سپاه استان قرار گرفت تا متمرکز در قالب بسته‌های معیشتی به دست خانواده‌های نیازمند رسانده شود.

از اهدای ۲ هزار بسته معیشتی تا راه‌اندازی پویش طبخ غذا در جنوب شهر ساری

یکی از گروه‌هایی که از روزهای آغازین شیوع کرونا برای مقابله با کرونا دست به کارشده و تا به امروز اقدامات مهمی همچون ضدعفونی کردن معابر و سطح شهر منطقه جنوب ساری، تولید و توزیع ماسک و دستکش، برگزاری هیأت مجازی و پوشش مراسم‌های مهم، اهدای سبد کالا به عنوان کمک مؤمنانه را انجام داد، هیأت رهروان ولایت ساری است‌.

 

 

مسؤول هیأت رهروان ولایت ساری از اهدای ۲ هزار بسته معیشتی  در منطقه بلوارکشاورز ساری خبر داد و گفت: در پویش طبخ غذای گرم نذری، ۳۰ هزار غذا بین خانوارهای شناسایی شده نیازمند طی ماه رمضان توزیع می‌شود.

 

رضا غفاری افزود: این افراد به ویژه کارگران روزمزد، دست فروشان و رانندگان بیشترین آسیب را دیدند، از این رو برای عبور از این وضع با همکاری اقشار مختلف مردم با هدف عمل به فرمایش مقام رهبری در نیمه‌شعبان که راهبرد مهم در اجرای طرح کمک مومنانه و حمایت از نیازمندان است‌، اقدام به اهدای سبد کالا کردیم.

برگزاری رزمایش کمک مومنانه توسط منطقه سوم دریایی سپاه

معاون هماهنگ کننده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه  نیز گفت: پیرو امر مقام معظم رهبری در ماه شعبان برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در منطقه سوم دریایی امام حسین (ع) نیز کارکنان و خیرین اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در سطح شهرستان بندرماهشهر کردند.

 

سرهنگ محمد شریف شیرعلی اظهار کرد: در این رزمایش تعداد 500 بسته معیشتی اقلام غذایی، هر کدام به ارزش 2 میلیون ریال تهیه و تامین شد، مجموع بسته‌های تهیه شده به ارزش یک میلیارد ریال، امروز با رمز مبارک "یا صاحب الزمان" توسط پاسداران و مسؤولان در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در نتیجه شیوع بیماری کرونا توزیع می‌شود.

توزیع 4 هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر سازمانی مردم نهاد و خیریه است تا در صورت لزوم به کمک نیازمندان برسد در این خصوص با

جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در راستای جمع آوری کمک های مومنانه برای نیازمندان، اهدای 1000 واحد خون سالم  توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر را انجام داد

همکاری فروشگاه زنجیره ای رفاه 4000 سبد معیشتی، بهداشتی جهت افراد کم برخوردار و نیازمند و 7000 سبد بهداشتی حفاظتی جهت بیماران خاص و صعب العلاج تهیه کرده است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر با حفظ کرامت انسانی بین این افراد توزیع می شود.


رسول راشکی ادامه داد: در راستای جمع آوری کمک های مومنانه برای نیازمندان، جمعیت هلال احمر بنا به وظیفه انسانی به محض ورود این ویروس طرح غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهر، اهدای 1000 واحد خون سالم  توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر را در سطح استان انجام داد.

توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان به همت بسیج دانشجویی بافت

مسئول بسیج شهرستان بافت گفت: به همت دانشجویان، اساتید دانشگاه و خیران تا کنون 90 میلیون ریال جمع‌آوری شده است و امروز به صورت بسته حمایتی بین افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع شد.

احسان کریم‌زاده عنوان داشت: به همت دانشجویان، اساتید دانشگاه و خیران تا کنون 90 میلیون ریال جمع‌آوری شده است و  امروز به صورت بسته حمایتی بین افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا توزیع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با همکاری خیران، مرحله دوم توزیع بسته‌های حمایتی در نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن (ع) انجام خواهد شد.

اجرای رزمایش "ضیافت همدلی" با توزیع 12هزار بسته معیشتی در مازندران

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اجرای رزمایش "ضیافت همدلی" به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفته و بنا دارد در مرحله نخست از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین ۱۲ هزار بسته معیشتی را بین مددجویان استان توزیع کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش ضیافت همدلی اظهار کرد: توزیع بسته های معیشتی هر ساله در ماه مبارک رمضان انجام می‌شد اما امسال قوی‌تر و در کنار نهادهایی مانند سپاه، بسیج، کمیته امداد و بهزیستی در حال انجام است.


حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی هدف از اجرای رزمایش ضیافت همدلی را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه ، ترویج روحیه انفاق و کمک در سایه همدلی، ترویج روحیه مواسات و برابری دانست و بیان کرد: این رزمایش از محل عواید موقوفات، جلب مشارکت خیرین، بازاریان و افراد دارای توان مالی، جلب مشارکت‌های خرد شهروندان مانند دریافت گوشت نذری، منابع نیات موقوفات اطعام‌دهی در ماه مبارک رمضان، 20 درصد از منابع تسهیم بقاع متبرکه در قالب طرح افق اجرا می‌شود.

 

توزیع ۱۵۰۰۰ بسته اهدایی در رزمایش کمک مومنانه اردبیل

15هزار کمک معیشتی در مرحله اول کمک‌های مومنانه در اردبیل بین نیازمندان توزیع شد.

 

 

توزیع بسته‌های غذایی بین جامعه ایثارگران و نیازمندان چاروسا

توحید رجائی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا از توزیع بیش از 50 بسته غذایی و مواد بهداشتی بین رزمندگان و جانبازان خبر داد و گفت: هر سختی و اتفاقی که بخواهد در کشورمان رخ دهد مردم در صحنه هستند.

وی یادآور شد: کمک های مردمی در شماره حساب مشخص واریز و سپس آنها را جمع آوری خواهیم کرد تا بتوانیم بسته های غذایی و بهداشتی خریداری و بین افراد نیازمند توزیع شود.

 

توزیع کمک‌های مؤمنانه در روستاهای دشتیاری

در قالب رزمایش مومنانه بسته های معیشتی و بهداشتی به همت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و سازمان مردم نهاد کاریتاس در شهرستان تازه تاسیس دشتیاری توزیع شد.

 

این بسته ها در روستاهای دیول، چوکات وسط و مریدارو پایین از توابع بخش پلان دشتیاری توزیع شد.

 

واریز به حساب دانشجویان نیازمند استان مرکزی در قالب رزمایش مومنانه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از واریز 6.5 میلیون تومان به حساب دانشجویان نیازمند در قالب رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: بیش از 110 بسته حمایتی با کمک یکی از  پایگاه‌های مقاومت بسیج یکی از مساجد اراک تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام حسنوند در دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود 150 بسته غذایی دیگر تهیه و توزیع شود.

توزیع هزار پرس غذای حضرتی بین کارگران در حاشیه مشهد

مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی از توزیع افطار و غذای حضرتی در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: هر شب هزار پرس غذای مهمانخانه حضرت رضا(ع) توسط خدام به عنوان افطاری در مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

امین بهنام در توضیح نحوه توزیع این افطاری متبرک عنوان کرد: هر شب یک منطقه خاص

 هر شب یک منطقه خاص براساس جدول حاشیه شهر انتخاب می‌شود و خادمان امام رضا(ع) ژتون این غذا را در منطقه مورد نظر توزیع می‌کنند تا برای شب بعدی مردم با مراجعه به مسجد یا مدرسه محل خود بتوانند افطاری را دریافت کنند که در آن به هر خانواده، چهار پرس غذا داده می‌شود

براساس جدول حاشیه شهر انتخاب می‌شود و خادمان امام رضا(ع) ژتون این غذا را در منطقه مورد نظر توزیع می‌کنند تا برای شب بعدی مردم با مراجعه به مسجد یا مدرسه محل خود بتوانند افطاری را دریافت کنند که در آن به هر خانواده، چهار پرس غذا داده می‌شود.

فاز نخست سراسری رزمایش «کمک مومنانه» از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد. مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی آغاز می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رزمایش «کمک مومنانه» پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.  نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول