اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

وقتی مهربانی سایه می‌اندازد/ جهادگرانی در دل محلات پر معضل تهران

زندگی در محله‌هایی که مردم، اهالی و همسایه‌های شما با مشکلات و معضلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند سبب شد تا از هفت ماه پیش گروه جهادی سایه‌بان مهر را برای دست‌گیری از نیازمندان راه‌اندازی کنند که با ورود میهمان ناخوانده کرونا به کشور اولین مأموریت جدی آن‌ها آغاز شد.

وقتی مهربانی سایه می‌اندازد/ جهادگرانی در دل محلات پر معضل تهران

خبرگزاری فارس از تهران؛ محمد حسینی: اگر یک‌بار از محله‌های هرندی، تختی، شوش و دروازه غار عبور کرده باشیم حتماً نگاه ما به گوشه‌ای از درد و رنج مردم این محلات افتاده باشد و خیلی از ما دوست داشته باشیم برای پایان این معضلات و کمک به نیازمندان آن کاری کنیم و عده‌ای به سبب زندگی در این محله‌ها و مناطق یا نزدیکی‌ آن‌ها و ترددی که داشتند بیشتر از ما موارد را از نزدیک لمس می‌کردند و در نهایت تیمی نزدیک به ۱۰۰ نفر از هیئتی‌ها و بسیجیان دست به دست هم دادند و با ایجاد گروه جهادی سایه‌بان مهر برای یاری هموطنان خود آستین همت بالا زدند.

زیر آفتاب گرم یک روز بهاری خود را به محله هرندی رساندم و در چند قدمی قرارگاه بوی غذا در شش ساعت مانده به افطار حس و حال عجیبی داشت و به هر حال پا در میان جهادگرانی گذاشتیم که در گرمای روزهای ماه مبارک رمضان با عشق و علاقه پای اجاق‌های سوزان برای نیازمندان غذا تدارک می‌کردند.

علی مولایاری مسؤول گروه سایه‌بان مهر در حال پختن غذا نیم نگاهی به ما دارد و می‌گوید: چند ماهی از عمر این گروه بیشتر نگذشته است که با هدف محرومیت‌زدایی در این محله‌هایی که ساکنان آن ۹۰ درصد بی‌بضاعت هستند دور هم جمع شدیم و با تهیه بسته‌های ارزاق و اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار توسط بچه‌هایی که کارشان در بازار تهران بود سعی داشتیم کاری انجام دهیم.

وی ادامه می‌دهد: با ورود کرونا در کشور خیلی زود وارد پروژه مهمی شدیم که باید فوری در این زمینه کارهای جهادی خود را با این رویکرد ادامه می‌دادیم که اقدامات ما با تهیه و توزیع محلول ضدعفونی و گندزدایی از محلات، معابر و خانه‌هایی که امکان خروج از منزل را نداشتند، شروع شد.

مسؤول این گروه جهادی به دو گرمخانه و مددسرا در نزدیکی این مرکز اشاره می‌کند و می‌افزاید: هر روز این دو مرکز که محل نگهداری کارتن‌خواب‌ها و معتادان است توسط بسیجیان جهادی ضدعفونی می‌شود و تا پایان کرونا این کار ادامه دارد.

مولایاری نمونه‌ای از بطری‌های تهیه شده مواد ضدعفونی را نشان داده و توضیح می‌دهد: در ابتدا منبع بزرگی برای استفاده از مواد و محلول‌های ضدعفونی تهیه کردیم که به دلیل ازدحام و شلوغی و خطرات احتمالی با رعایت نکردن فاصله اجتماعی به فکر تهیه این بطری‌ها افتادیم که تا امروز بیش از ۱۷ هزار عدد تهیه و توزیع شده است.

وی به ضدعفونی مراکزی که در این محلات ایتام نگهداری می‌شود اشاره دارد و می‌گوید: یکی از اقدامات ما پخت غذا در روزهای درگیری با کرونا بود که در مناسبت‌های ماه رجب و شعبان بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ وعده غذایی گرم آماده و در بین نیازمندان این محلات پخش شد و با حلول ماه مبارک رمضان یک روز درمیان ۲۰۰ غذا تهیه و به دست محتاجان می‌رسد.

جهادگر جوان محله تختی تهران از توزیع ۶۰۰ بسته مواد غذایی تا امروز برایمان گفته و ادامه می‌دهد: در حال تهیه و آماده‌سازی ۵۰۰ بسته دیگر برای ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مهمانی خدا هستیم.

مولایاری باید غذاهای امشب را سریع‌تر بسته‌بندی کند و مجالی برای صحبت بیشتر نیست و در پایان فقط توزیع هدایایی بین کودکان یتیم، کار و بدسرپرست را یادآوری کرده و اضافه می‌کند: به مناسبت ولادت حضرت رقیه(س) ۵۰۰ بسته‌ اسباب بازی برای کودکان تهیه و بین آن‌ها تقسیم شد.

از این کارها نکنم مریض می‌شوم!

سید بهمن موسوی یکی از اعضای خاص این گروه است که به قول خودش اگر از این کارها نکند مریض می‌شود و بعد از سیل خوزستان که نزدیک ۵۰میلیون هزینه کرده و کمک به زلزله زدگان کرمانشاهی حالا نیسان آبی رنگش را با خرج حدود ۲۰میلیون مجهز به تانکر و دستگاه کرده و وقف خدمت به روزهای کرونایی شده است.

وی می‌گوید: کار خاصی انجام نمی‌دهم و وظیفه خود دانستم در این راه به هموطنان خود کمک کنم که پس از تجهیز ماشین شخصی به ضدعفونی معابر و محلات پرداختم و در پخش بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی نیز کمک کردیم.

وقتی از این جهادگر درباره وضعیت کار و مالی‌اش سوال می‌کنم، پاسخ می‌دهد: در این مدت که کار تعطیل شده و راستش را بخواهید صفر هستیم و معتقدم خدا می‌رساند و تا جایی که توان داریم انجام می‌دهیم.

این جهادگران در محلات جنوب و پر معضل و مشکل تهران برای باز کردن گره‌ای از مردم پا در عرصه گذاشتن تا مردم در کنار دردهای روزانه خود که گریبان گیرشان شده در این جنگ با کرونا بیشتر اذیت نشوند و همه عزم خود را جزم کرده‌اند تا باری از دوش این محلات بردارند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول