اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مذاکره قزاقستان با سرمایه گذاران خارجی برای کاهش 22 درصدی تولید نفت

منابع آگاه می گویند مذاکرات قزاقستان بر سر کاهش تولید 22 درصدی تولید نفت از ابتدای ماه می، با سرمایه گذاران خارجی در میادین نفتی «تنگیز» و «کاشاقان» در حال رسیدن به نتیجه است.

مذاکره قزاقستان با سرمایه گذاران خارجی برای کاهش 22 درصدی تولید نفت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قزاقستان بر سر کاهش تولید 22 درصدی تولید نفت از ابتدای ماه می، در حال رسیدن به توافق با شرکت های بین المللی که در میادین نفتی «تنگیز» و «کاشاقان» فعالیت می کنند، است.

کشورهای عضو اوپک نظیر روسیه و قزاقستان توافق کردن از ابتدای ماه می، میزان تولید خود را به رقم بی سابقه ای کاهش دهند.

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد این کشور قبول کرده است تا روزانه 390 هزار بشکه از تولید تقریبا 1.3 میلیون بشکه ای خود را کاهش دهد.

به گفته منابع آگاه، این کشور آسیای میانه در نظر دارد تا در مجموع از متوسط تولید خود در سه ماهه نخست 22 تا 23 درصد بکاهد و از تولیدکنندگان نفت درخواست کرده است تا تولید خود را کاهش دهند.

در دور قبلی کاهش تولید از شرکت فعال در میدان تنگیز به سرپرستی شورون آمریکا و همچنین شرکت نورث کسپین اوپرتینگ (NCOC) در میدان کاشاقان خواسته نشده بود تا در کاهش تولید مشارکت کنند اما این بار بدون مشارکت سرمایه گذاران خارجی، این حجم از کاهش تولید غیرممکن است.

دو منبع آگاه گفتند هر دو پروژه بر سر کاهش تولید به توافق نزدیک شده اند.

میادین نفتی تنگیز و کاشاقان، در مجموع، نزدیک به 900 هزار بشکه در روز در سال 2019 تولید داشتند که نیمی از تولید نفت قزاقستان به شمار می رود.

شرکت های فعال در کنسرسیون میدان تنگیز، شورون، انی، اکسون موبیل، CNPC، رویال داچ شل، توتال، اینپکس و شرکت دولتی قزاقستان (KazMunayGaz) هستند.

شرکت های فعال در میدان کاشاقان نیز شورون، اکسون موبیل، لوک اویل روسیه و KazMunayGaz هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول