اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالان بخش کشاورزی نیازمند حمایت ویژه‌ هستند

استاندار مرکزی گفت: توجه به سفره اقتصادی مردم ضروری است از این‌رو باید از فعالان بخش کشاورزی حمایت ویژه‌ای کرد.

فعالان بخش کشاورزی نیازمند حمایت ویژه‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: واردات نهاده‌های کشاورزی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌تواند برای عده معدودی، شکاف رانتی ایجاد و تولیدکننده و مصرف‌کننده را متضرر کند.

وی بیان داشت: تأمین نهاده‌های کشاورزی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع فعالان این بخش نیست، اما از سوی دیگر نیز تأمین مایحتاج ضروری مردم شوخی‌بردار نیست و شاید دولت به این سبب نمی‌خواهد ریسک کند و نرخ ارز را افزایش دهد.

استاندار مرکزی بیان کرد: کشاورزان استان مرکزی کارنامه درخشانی در افزایش تولید محصولات کشاورزی داشته‌اند، سازمان جهاد کشاورزی استان به‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات، سال گذشته به لحاظ پیگیری، حمایت و پشتیبانی از فعالین بخش کشاورزی رتبه نمونه کشوری را کسب کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: باید در نشست‌های آتی این شورا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا هم منافع تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان مد نظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: در شرایط کنونی باید در راستای حفظ اشتغال و معیشت، از بنگاه‌های اقتصادی حمایت کرد.

سعید فرخی افزود: برنامه‌های ستاد تنظیم بازار باید به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش قیمت‌ها نباشد و قدرت خرید مردم کاهش نیابد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه بازرگان نیز تصریح کرد: دو نرخی بودن اقلام و نهاده‌های کشاورزی، از رانت‌ها و سوء استفاده‌های برخی افراد جلوگیری می‌کند اما از سوی دیگر نیز مراودات تجاری را نیز متوقف کرده است.
فرخی تاکید کرد: نباید نگاهمان  تنها به تولید باشد، بلکه حمایت از تولید کنندگان نیز باید مورد حمایت قرار گیرد،چرا که افزایش قیمت‌ها، امنیت غذایی مردم را تهدید می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: زمان بر بودن تحویل نهاده‌ها به تولید کنندگان یکی از مشکلات است و نوع ذخیره سازی نهاده‌ها باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در دسترس فعالان بخش قتصادی قرار گیرد.
  وی با بیان اینکه در شرایط کنونی صادرات محدود شده است، اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم، باید خرید تضمینی را مد نظر قرار دهیم و در این راستا باید قیمت‌ها نیز تعیین تکلیف شود.
فرخی بیان کرد: در این برهه زمانی مجوز صادرات شیر خشک وجود ندارد، شیرخشک مورد نیاز  در استان تامین و موجود است.

 وی با اشاره به بحث قاچاق سوخت نیز گفت: از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سامانه‌ای در راستای کنترل و پیشگیری از قاچاق سوخت ایجاد شده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول