اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

روایت جانبازی که 2هزار ترکش در بدن دارد/ چهار ساعت با نام شهید در سردخانه ماندم!

«خرم شهر» برنامه‌ گفت‌وگو محور شبکه سلامت میزبان جانبازی بود که 2هزار ترکش در بدن دارد و چهار ساعت با نام شهید در سردخانه مانده بود.

روایت جانبازی که 2هزار ترکش در بدن دارد/ چهار ساعت با نام شهید در سردخانه ماندم!

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «خرم شهر» برنامه‌ گفت‌وگو محور شبکه سلامت هر روز با دعوت از یک میهمان روایتی متفاوت از زندگی مدعوین ارائه می‌کند. در این بخش میهمانان خاطراتی از زندگی خود را روایت می کنند که باعث تغییر و تحول در زندگی آنها شده است.افرادی کمتر شناخته شده و مرتبط با حوزه سلامت به این برنامه می آیند. افرادی همچون کادر درمانی و یا افراد عادی که در حوزه سلامت خدمات گرفته اند.

مهمان ابتدایی خرم شهر اصغر نقی زاده بازیگر و رزمنده دوران دفاع مقدس بود. بازیگر سینما درباره خاطرات تلخ و شیرین دفاع مقدس صحبت کرد. اما در بخش دیگر برنامه علی برخورداری سوژه اصلی برنامه خرم شهر حضور پیدا کرد  و درباره این روزهای خود گفتگو داشت.

برخورداری گفت: در دوران دفاع مقدس ۲۱ سال سن داشتم و یک دختر ۶ ماهه داشتم.  در یکی از عملیات ها مرداد ۶۲  در منطقه گیلانغرب بودم که بمباران شروع شد. هنگام بمباران در آمبولانس نشسته بودم که ناگهان گلوله بمب خوشه ای امانم نداد و درست به وسط کاپوت خودرو اصابت کرد. چشمم سیاهی رفت.  همین که می خواستم نفسی تازه کنم ناگهان برای بار دوم بمبی در نیم متری من منفجر شد. دیگر هیچ چیز نفهمیدم. بیهوش شدم وبعد از مدتی چشم برداشتم دیدم پشت وانتی هستم که حدود ۲۰ شهید دیگر روی ما قرار دارد و دوباره چشم بستم،هیچ حسی نداستم.

وی عنوان کرد:زمانی که ما را به سردخانه منتقل کردند  آنجاهم من چشم باز کردم ابتدا حس می کردم بهشت است و دنبال حوری های بهشتی بودم‌.من ۴ ساعت به عنوان شهید در سردخانه ماندم.

برخورداری اظهار کرد:یکی از همرزمانم به خاطر اینکه جنازه من را تشخیص دهد،به سردخانه می آید و متوجه می شود که نبض من می زند و من را به بیرون منتقل می کنند.

وی با بیان اینکه روی بدن من چند عمل انجام میدهد چراکه چندین هزار ترکش ریز  به من اصابت کرده بود، گفت: سال ۶۲ جانباز شدم و از آن تاریخ تا به امروز دو هزار ترکش با من همراه هستند،بعد از عمل ها من حدود ۶ ماه روی ویلچر بودم  و همسرم به عنوان پرستار کنار من بود و در این سال ها حدود ۵۰۰ ترکش از بون من جدا کرده است.

این برنامه به مدت 70 دقیقه هر روز تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 19 پخش می شود. تیتراژ ابتدایی برنامه با صدای مصطفی پاشایی است و مناجات انتهای برنامه را محمدحسین پویانفر می خواند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول