اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بلومبرگ: آمریکا در حال ساخت 48 پایگاه جنگ الکترونیک در فضا با روسیه و چین است

یک رسانه آمریکایی از تلاش نیروی فضایی آمریکا و ساخت 48 پایگاه زیرزمینی برای پارازیت انداختن و مختل کردن ماهواره های مخابراتی روسی یا چینی درشروع یک درگیری محتمل است.

بلومبرگ: آمریکا در حال ساخت 48 پایگاه جنگ الکترونیک در فضا با روسیه و چین است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی از تلاشهای فضایی آمریکا برای پارازیت انداختن و ایجاد اختلال در ماهواره های مخابراتی رقبای خود از جمله چین و روسیه  است.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» چندی قبل در این باره نوشت، نیروی فضایی آمریکا در حال ساختن پایگاه های زمینی برای مهار ماهواره ها  در نخستین ساعات آغاز یک درگیری است.

به گزارش این رسانه، نیروی فضایی آمریکا در حال ساخت ۴۸ پایگاه زیر زمینی در هفت سال بعدی برای جنگ الکترونیکی علیه ماهواره های روسی یا چینی است و اولین سامانه از این نوع جنگ افزار ماه گذشته بعد از سال ها تلاش عملیاتی شد.

آمریکا مدعی است که روسیه و چین  فضا را نظامی کرده اند و بدین طریق قابلیتهای نظامی آمریکا در خطر است. این کشور در همین زمینه مدعی است که روسیه در هفته های گذشته یک موشک ضد ماهواره به فضا ارسال کرد.

«ژنرال جان ریموند»، فرمانده عملیات فضایی آمریکا ضمن صدور هشدار در این خصوص ابراز داشت که این آزمایش مثالی دیگر از تهدیداتی است که ایالات متحده و سیستم‌های فضایی متحد آن به‌شکل واقعی با آنها مواجه هستند، تهدیداتی که به زعم او جدی و رو به رشد هستند. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن در حالی در خصوص تهدیدات فضایی از جانب روسیه هشدار می‌دهد که پیش از این، روسیه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای تصرف سایر سیاره‌ها انتقاد کرده بود.

سازمان فضایی فدرال روسیه دونالد ترامپ را متهم کرده با صدور یک فرمان اجرایی به دنبال زمینه‌چینی برای تصرف سایر سیاره‌ها است. این نهاد روسی گفته قواعد جدیدی که دولت آمریکا به دنبال آنها است به چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی در فضا لطمه زده و آن را مخدوش می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول