اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تیغ شرق مصاحبه توکلی را برید!

انتشار مصاحبه خبرگزاری برنا با احمد توکلی در رزوهای اخیر دستاویزی برای انتقاد روزنامه های جریان اصلاحات از وی و محمدباقر قالیباف شده بود. تحریف مصاحبه دلیلی شد تا با درخواست توکلی متن کامل این مصاحبه منتشر شود.

تیغ شرق مصاحبه توکلی را برید!

به گزارش خبرنگار گروه سایر رسانه های خبرگزاری فارس، انتشار مصاحبه خبرگزاری برنا با احمد توکلی دستاویزی برای انتقاد روزنامه های جریان اصلاحات از وی و محمدباقر قالیباف شده بود که با درخواست احمد توکلی متن کامل این مصاحبه منتشر شده است.

ملاحظه این متن و مقایسه آن یا متنی که روزنامه شرق روی آن گزارش رفته است نشان می دهد که بخش هایی از این مصاحبه تحریف و نکات مهمی از آن حذف شده است.

من از شما می پرسم که الآن که زمان انتخاب رئیس مجلس است چرا درباره آن حرف می زنید؟ چرا قبلا نمی پرسیدید که آقای قالیباف پرونده دارد یا ندارد؟ این واکنش احمد توکلی به سوال خبرنگار برنا از او در خصوص پرونده املاک شهرداری است.

او ادامه می‌دهد: ما در پرونده واگذاری املاک شهرداری ورود کردیم.  نه کسی مانع ما شد و نه کسی از ما حمایت کرد. نتیجه را هم صراحتا اعلام کردیم وگفتیم که تخلف صورت گرفته.

یکی از بخش های حذف شده درخواست شخصی قالیباف از احمد توکلی برای ورود به این پرونده است که تیغ این روزنامه اصلاح طلب آن را بریده است! آنجا که توکلی ادامه می دهد: آقای قالیباف خودش از من خواست که پرونده املاک شهرداری را بررسی کنم. در بررسی مان هم به  سوء استفاده شخصی نرسیدیم. نتیجه بررسی ما این بود که تخلف شده، قانون اجرا نشده یا قانون برعکس اجرا شده.

توکلی خطاب به خبرنگار برنا می‌افزاید: اما در همان زمان هم شما خبرنگاران چندان ما را همراهی نکردید. الان که انتخابات مجلس صورت گرفته و مسئله ریاست مجلس است، من این را خوب نمی دانم. معذرت می‌خواهم ولی به آن می گویم فرصت طلبی.  من مخالف فساد هستم. مخالف سوء استفاده هستم. شما می دانید همه هم می دانند. ولی کار سیاسی را بر نمی تابم. اینکه در شهرداری تخلف و جرم اتفاق افتاده را ما نیز اعلام کردیم. هیچ ملاحظه ای هم نکردیم که آقای قالیباف رفیق ماست. ولی اینگونه نیست که برای تخریب کسی از آن سوء استفاده کنیم. من این کار را درست نمی‌دانم.

در ادامه این مصاحبه خبرنگار برنا در خصوص دلیل جدی گرفته نشدن این گزارش ها سوال می کند که توکلی در پاسخ می گوید: این سوال دیگری است. جدی گرفتن بحث مجزایی است. ولی اینکه بعضی را جدی بگیرند و بعضی را جدی نگیرند این بد است. عرض من است که وقتی ایشان می خواست نامزد بشود شما تخلفاتشان را به شورای نگهبان دادید؟

توکلی ادامه می دهد که: من تخلفات هر کسی را که می دانستم به شورای نگهبان دادم. سبک و سنگین هم نمی کنم {که کیست و چه تفکر سیاسی و چه ارتباطی با من دارد.} همه را به صورت نامه به شورای نگهبان دادم. اینجا دقیقا آن بخشی است که روزنامه شرق آن را تحریف و اینگونه نوشته است: «من نتایج بررسی‌هایی را که انجام دادم، در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم اما شورا سبک، سنگین نمی‌کند! وقتی من در آن نامه نوشتم فاسدند، گفتند برخورد می‌کنیم اما شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد.» سپس این جمله را دستاویز حمله به شورای نگهبان قرار داده و می‌نویسد: توکلی که به خبرنگار می‌گوید که چرا سؤال بی‌موقع پرسیده و باید قبل از انتخابات مجلس این سؤالات را مطرح می‌کرده اما لازم نمی‌بیند این سؤال را از شورای نگهبان بپرسد که چرا به مدارک و استنادات ارسالی او توجهی نکرده است. تناقض سخنان او اینجا مشخص می‌شود که از یک سو پرسش خبرنگار را سیاسی‌کاری و بی‌موقع می‌داند، از سوی دیگر او که به نظر می‌رسد از شورای نگهبان ناامید است اما نمی‌خواهد نقدی متوجه آن کند، می‌گوید باید آن‌قدر تکرار کرد تا شاید فرجی شود!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول