اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

54 درصد کالاهای غیر نفتی کشور از کرمانشاه صادر می شود/ رشد 18 درصدی صادرات از مرز پرویزخان

استاندار کرمانشاه گفت: این روزها در شرایط متأثر از بیماری کرونا شاهد جهش صادرات و رونق مبادلات مرزی هستیم ‌به گونه‌ای که صادرات از مرز پرویز خان در فروردین ماه 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

54 درصد کالاهای غیر نفتی کشور از کرمانشاه صادر می شود/ رشد 18 درصدی صادرات از مرز پرویزخان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست هماهنگی جهت تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری در پایانه پرویز خان، رفع مشکلات رانندگان و‌ تسریع در ارسال اقلام صادراتی به عراق ظهر امروز در شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل حوزه استاندار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، مدیران کل گمرک و‌ راهداری، فرماندار قصرشیرین، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها و جمعی از مسوولین و فرماندهان شهرستانی در این جلسه حضور داشتند.

استاندار کرمانشاه در این نشست اقتصادی، عنوان داشت: با بازگشایی مرزهای شیخ صله و‌ شوشمی در روز شنبه ( 13 اردیبهشت) مشکل شلوغی صف کامیون‌ها حل می شود.

وی ادامه داد: در بزرگترین شاهراه اقتصادی کشور با عراق به دلیل بسته شدن مرزهای جنوبی شاهد تردد بیشتر برای صادرات هستیم و امروز با حضور مدیران ذی ربط تمهیدات لازم برای حل مشکلات رفاهی رانندگان اندیشیده شد.

بازوند با اشاره به مشکلات رفاهی ایجاد شده برای رانندگان نیز خاطر نشان کرد: به دلیل شیوع کرونا این مرز بسیار شلوغ شده و هم اکنون 4 هزار و 500 کامیون در صف هستند که به طور میانگین چهار شبانه روز توقف وجود دارد و‌ باید امکانات مناسب برای رانندگانی که در این ایام فعال و‌ پرتلاش هستند، مهیا شود.
 
استاندار کرمانشاه همچنین از افزایش صادرات از این پایانه مرزی خبر داد و ادامه داد: این روزها در شرایط متأثر از بیماری کرونا شاهد جهش صادرات و رونق مبادلات مرزی هستیم ‌به گونه‌ای که صادرات از مرز پرویز خان در فروردین ماه 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

بازوند در خصوص مشکلات ایجاد شده برای صادرات «تره‌بار» به عراق نیز عنوان داشت: برای توسعه صادرات و‌ تسهیل فرآیندهای تجاری امروز از دکتر شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه دعوت کردیم که در مرز پرویز خان مشکلات صادرات تره‌بار را بررسی و زمینه افزایش مبادلات تجاری را به عراق با تسهیل شرایط و رفع مشکلات فراهم نماید.

وی افزود: بیماری کرونا نباید باعث تعلل در امر صادرات کالا به عراق شود از این رو جلسات لازم در خصوص تسهیل در امر مبادلات تجاری را باطرف عراقی ظرف یک ماه آینده برگزار می‌کنیم.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران اکنون 32 مرز فعال شامل 22 مرز زمینی و10 مرز آبی دارد که پرویزخان دومین مرز فعال کشور بعد از گمرک شهید رجایی در زمینه ورود کالاهای ترانزیتی است.

اکنون 54 درصد از کل صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشور همسایه از این مرز رسمی انجام می شود که شهرهای کلار، سلیمانیه و گرمیان در کردستان عراق نزدیکترین شهرها به پرویزخان هستند.

انتهای پیام/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول