اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شرط نوبخت برای جذب اعتبارات بیشتر برای چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر بتوانید تسهیلات تبصره ۱۸ را به طور کامل جذب کنید باقیمانده سایر اعتبارات استان‌هایی که از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند را با توجه به وضعیت چهارمحال‌ و بختیاری به این استان تخصیص خواهیم داد.

شرط نوبخت برای جذب اعتبارات بیشتر برای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز جلسه استانی اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

گزارش روند پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا، بررسی مشکلات و موانع کندی بعضی از پروژه‌ها و تخصیص بودجه برای تسریع در تکمیل طرح‌ها و بررسی بحث اشتغال و جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از جمله موارد بحث شده در این جلسه بود.

تسریع پروژه‌ها در گرو جذب اعتبارات بیشتر

محمدباقر نوبخت با اشاره به انتظار پیشرفت بیشتر پروژه‌ها در چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 98 مقدار ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی در کشور اختصاص پیدا کرد و امسال این عدد به ۸۷ هزار میلیارد تومان رسیده و در صورتی که چهارمحال و بختیاری بتواند اعتبار تخصیص یافته به پروژه‌های عمرانی خود را با سرعت بیشتری جذب کند و اجرای آن‌ها تسریع یابد سهم بیش‌تر این اعتبار دریافت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به منطقه جغرافیایی و سردسیر بودن این استان برای اجرا و پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام  نیاز است اعتبارات لازم این طرح‌های عمرانی در نیمه اول سال تخصیص یابد.

شرط نوبخت برای جذب اعتبارات بیشتر برای چهارمحال و بختیاری

وی  با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر بتوانید تسهیلات تبصره ۱۸ را به طور کامل جذب کنید باقیمانده سایر اعتبارات استان‌هایی که از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند را با توجه به وضعیت چهارمحال‌ و بختیاری به این استان تخصیص خواهیم داد.

در ادامه جلسه علی شهریارپور در خصوص روند پیشرفت 14 پروژه در دست اجرا گزارشی داد و گفت: در حال حاضر 529 میلیارد تومان برای اجرای 14 پروژه عمرانی  مصوب شده که 327 ملیارد تومان تا به امروز به استان تخصیص داده شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌و‌بختیاری ادامه داد: این پروژه‌ها شامل طرح احداث راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد، تکمیل باند دوم شهرکرد بروجن لردگان، پروژه احداث راه اصلی شهرکرد - بازفت و شلمزار - ناغان، پروژه تکمیل کنارگذر شهرکرد - سامان، پروژه احداث راه اصلی اردل دوپلان، پروژه تکمیل جاده جوزستان - ارمند، پروژه تکمیل جاده ناغان کارون4، پروژه مرمت و بازسازی ایل‌راه‌های عشایری، پروژه احداث دوهزار و 440 واحد مسکونی برای روستائیان نیازمند، پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای محور بن_بروجن، پروژه تامین آب شرب مناطق روستایی، پروژه تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی استان و پروژه تامین و انتقال آب و توسعه باغات در اراضی شیلات است.

گزارش برنامه و برودجه پیرامون راه آهن چهارمحال و بختیاری

وی درخصوص پروژه احداث راه‌آهن چهارمحال و بختیاری گفت: از جمله مهمترین این طرح‌ها، پروژه احداث راه آهن مبارکه، سفید دشت، شهرکرد است که اعتباری که در سال 98 تخصیص داده شده 87 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این پروژه 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود یک میلیون و 110 هزار متر مکعب خاکبرداری و 480 هزار متر مکعب خاکریزی و  60 متر حفاری از بزرگترین تونل مسی انجام شده است.

این مسؤول در خصوص پروژه احداث 2 هزار و 440 خانه مسکونی برای روستائیان نیازمند اظهار داشت: این پروژه 60 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض و 97 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات بانکی نیاز داشته که در حال حاضر 7 میلیارد تومان تا به امروز اعتبار بلاعوض دریافت کرده و 97 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات دریافت شده است که این طرح 41 درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کرده و عملیات شناسایی مشمولین طرح به خوبی انجام و تا به امروز  108 اسکلت پیش ساخته ایجاد و 32 واحد تکمیل نهایی و تحویل داده شده‌اند.

شهریارپور تعداد هشت طرح پیشنهادی نیز ارائه داد که در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه جلسه اقبال عباسی در مورد  جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ارزان در استان گفت: درحال حاضر مقدار 4/3 درصد اعتبارات اشتغال کشوری به این استان تخصیص یافته و ۳ درصد این اعتبارات در استان جذب شده و پیگیر جذب باقی مانده این اعتبارات هستیم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول