اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ادامه دار بودن پویشی از جنس احسان و اخلاص در گلستان/ توزیع روزانه هزاران بسته معیشتی بین اقشار کم درآمد

گلستانی‌ها همگام با مردم نقاط مختلف کشور در پویشی از جنس احسان، اخلاص و مهر شرکت کرده‎اند و هر روز شاهد توزیع هزاران بسته معیشتی بین اقشار محروم و آسیب‌دیده از کرونا هستیم، اگر چه کرونا درب بسیاری از فعالیت‎های اقتصادی را بست اما قادر به بستن درب مهربانی و پیوند مردم نبود.

ادامه دار بودن پویشی از جنس احسان و اخلاص در گلستان/ توزیع روزانه هزاران بسته معیشتی بین اقشار کم درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ویروس کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته در کشور و به دنبال آن در گلستان شیوع پیدا کرد، ویروسی که علاوه بر سلامت مردم بسیاری از کسب و کارها را تحت تأثیر خود قرار داد تا جایی که برای جلوگیری و کنترل کرونا مسوولان مجبور شدند بسیاری از کسب و کارها و فعالیت‎های اقتصادی کشور را تعطیل کنند این امر موجب شد تا معیشت تعداد قابل توجهی از افراد دچار مشکل شود و از سویی دغدغه‎مندی فراوانی برای مسوولان امر و رهبر معظم انقلاب ایجاد شد.

 رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان به کمک‎های مؤمنانه مردم برای اقشار آسیب‌پذیر تأکید کردند و یک روز بعد از سخنان ایشان رئیس سازمان بسیج مستضعفان با ابلاغ رسمی «رزمایش کمک مؤمنانه» و اقدام به شناسایی افراد  محروم و آسیب‌دیده از کرونا  می‎کند و در قالب یک سامانه یکپارچه کمک‎های نقدی و غیرنقدی به این خانواده‎ها اختصاص خواهد یافت.

اقشار مختلف گلستان نیز همگام با مردم نقاط مختلف کشور در پویشی از جنس احسان، اخلاص و مهر شرکت کرده‎اند و هر روز شاهد توزیع هزاران بسته معیشتی بین اقشار محروم و آسیب‌دیده از کرونا هستیم و این اقدام جهادی همچنان در استان ادامه دارد و هر روز شاهد بارش مهربانی در گلستان ایران هستیم.

* اقلام مورد نیاز «طرح مساوات» در گلستان تأمین شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص کمک‎هایی که قرار است از طریق «طرح مساوات» انجام شود، گفت: تأمین مواد اولیه مورد نیاز این طرح و همه اقلامی که به عنوان طرح تنظیم بازار برای ایام ماه مبارک رمضان تخصیص داده شده بود با اولویت اول به اجرای «طرح مساوات» تخصیص دادیم.

حسین طلوعیان تصریح کرد: در مرحله اول این طرح به گلستان یک هزار و ۲۰۰ تن برنج و یک هزار و ۲۰۰ تن شکر تخصیص داده شد که این تخصیص‎ها به مرور وارد استان می‎شود از این رو به مدیران ادارات شهرستان‎ها اعلام کردیم اقلامی که وارد استان خواهد شد با اولویت اول برای افرادی که می‎خواهند در این طرح شرکت کنند، اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی در شهرستان‎ها با حضور امام جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه آن شهرستان تشکیل شده است بر این اساس شخصی که برای کمک تقاضا داده است باید از این کارگروه تأییدیه اخذ کند تا بتوانند از محل منابع برخوردار شوند.

* بارش مهربانی در گلستان/ توزیع بسته‎های معیشتی در گرگان با کمک شورای شهر و خیرین ادامه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شورای شهر در بحث مبارزه با کرونا ۲ میلیارد تومان اختصاص داده است، گفت: بخشی از این مبلغ با تهیه بسته‎های معیشتی و در اختیار قرار دادن به مردم کم‌درآمد شهرستان گرگان انجام شده است.        

حمید آقاملایی افزود: همکاران در شورای اسلامی شهر با هزینه خودشان و کمک خیرین حدود ۵ هزار بسته در محلات مختلف توسط معتمدین توزیع کرده‎اند و این اقدام همچنان ادامه دارد.

* «خیریه امید صباح» در اقدامی جهادی ۱۵ هزار بسته معیشتی بین ساکنان ۲۰۰ روستای گلستان توزیع کرد

از سویی دیگر «خیریه امید صباح» نیز در اقدامی جهادی ۱۵ هزار بسته معیشتی بین ساکنان ۲۰۰ روستای استان توزیع کرد از این دست مهربانی‎ها در جای‌جای استان کم نیست و هر روز اخباری مبنی بر حضور پررنگ مردم در طرح «کمک مؤمنانه» به گوش می‌رسد، اگر چه ویروس کرونا درب بسیاری از کسب و کارها را بست اما قادر به بستن درب مهربانی و پیوند مردم نبود و خوشا به حال آنان‎که در ماه مبارک رمضان و در آزمون به یاد هم بودن و هوای هم داشتن را سربلندند.

انتهای پیام/ ۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول