اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی ارتش یمن: دشمن از تشدید حملات خود پشیمان خواهد شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته شدن 1200 نفر از نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی در آخرین مرحله از عملیات ارتش یمن در استان جوف خبر داد.

سخنگوی ارتش یمن: دشمن از تشدید حملات خود پشیمان خواهد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از پایان عملیات نظامی نیروهای این کشور علیه نظامیان تحت امر ائتلاف سعودی در استان شمالی الجوف خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی ویژه با شبکه تلویزیونی المَسیره یمن گفت که عملیات «فأمکن منهم» (اسم عملیات برگرفته از آیه قرآنی است) در استان الجوف به پایان رسید و باقی‌مانده مناطق این استان پاکسازی شده است. او گفت که هم‌اکنون ۹۵ درصد از استان جوف آزاد شده است.

او گفت که آخرین مرحله از این عملیات شامل آزادسازی پادگان‌های «البنات»، «الأقشع»، «الخسف» و مناطق نزدیک به «المزاریق و «المهاشمه» بوده است.

تعداد کشته‌های متجاوزان بالغ بر ۱۲۰۰نفر است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در مورد تلفات ائتلاف سعودی و نیروهای مورد حمایت آن در این عملیات گفت که شمار کشته‌ها در آخرین مرحله از عملیات ۱۲۰۰ نفر است.

او با بیان اینکه بیابان‌های استان الجوف، یکی از مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی القاعده و داعش در یمن است، از آزادسازی ۳۵ هزار کلیومتر از مناطق بیابانی خبر داد.

سرتیپ سریع گفت که نیروهای متجاوز در استان مأرب طی مدت اخیر حملات گسترده‌ای ترتیب دادند ولی با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، این حملات ناکام ماند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه به تداوم نقض آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت که این ائتلاف ۲۵۶ حمله هوایی از اواخر ماه مارس تا ابتدای آوریل تنها در استان جوب (نزدیک عربستان) انجام داده است.

سریع: دشمن را پشیمان خواهیم کرد

او به ائتلاف سعودی هشدار دارد که ارتش یمن گزینه‌های راهبردی‌ در اختیار دارد که دشمن متجاوز را از تشدید حملات خود در مدت اخیر پشیمان خواهد کرد و دشمن باید عواقب و پیامدهای این حملات را برعهده بگیرد.

ائتلاف سعودی ۲۱ فروردین مدعی شد که برای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در یمن، حملات و عملیات خود در این کشور را تا دو هفته متوقف کرده است.

با این حال دو هفته گذشت و این حملات نه تنها متوقف نشد بلکه تشدید یافت. این ائتلاف جمعه گذشته آتش‌بس ادعایی خود را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

ارتش یمن می‌گوید ائتلاف سعودی در ادعای خود صادق نیست و به حملات خود در استان جوف و مأرب ادامه می‌دهد و در صورت تداوم، نتایج این اقدامات خود را در عمق خاک عربستان خواهد دید.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول