اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک بالگرد نظامی نیروهای ناتو در غرب یونان ناپدید شد

منابع مطلع از ناپدید شدن یک بالگرد نظامی نیروهای ناتو با 6 خدمه برفراز آبهای غرب یونان خبر دادند.

یک بالگرد نظامی نیروهای ناتو در غرب یونان ناپدید شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک فروند بالگرد نظامی ناتو غروب چهارشنبه لحظاتی پس از پرواز از عرشه یک ناوچه کانادایی با 6 خدمه در دریای «ایونی» واقع در غرب یونان ناپدید شد.

به نوشته وبگاه «گریک ریپورتر» به نقل از وزارت دفاع یونان، این بالگرد دقایقی قبل از این حادثه از عرشه یک ناوچه کانادایی برخاسته بود. در این بالگرد 6 خدمه حضور داشتند.

گزارشها حاکی از آن است که این بالگرد قصد شرکت در یک تمرین دریایی نیروهای واکنش سریع ناتو حاضر در منطقه را داشت. این نیرو متشکل از چهار تا شش فروند ناوشکن و ناوچه و هدف از آن تمرین واکنش سریع نشان دادن به هر تهدید است.  

این منبع خبری نوشت که نیروهای ناتو و ارتش یونان در جستجو برای یافتن این بالگرد و خدمه آن هستند. در این گزارش به نوع این بالگرد نظامی هیچ اشاره‌ای نشده است. برخی خبرها نیز از پیدا شدن لاشه این بالگرد توسط کشتی‌های ایتالیا و ناتو حکایت دارد.

نیروهای ناتو به بهانه مواجه با روسیه در مناطق مختلف اروپا از جمله یونان حضور دارند. یونان به دلیل تنش با ترکیه  نیز خواستار حضور ناتو در منطقه است. چندی قبل نخست وزیر یونان گفت که قصد دارد در اجلاس جدید ناتو برای حل مشکل دیرینه این کشور با ترکیه از اعضای این ائتلاف نظامی کمک بگیرد.

«کریاکس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در نشست حزب «دموکراسی نوین» این کشور گفت که از اعضای دیگر ناتو درخواست خواهد کرد در مواجهه با ترکیه و تلاش این کشور برای تجاوز به حاکمیت یونان به ویژه توافق اخیر ترکیه با لیبی در محدود کردن مرزهای دریایی در دریای مدیترانه، از آتن حمایت کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول