اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تل آویو نشستی برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست برگزار کرد

یک کانال صهیونیستی گزارش کرد که برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست در غزه، نشستی به ریاست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

تل آویو نشستی برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست برگزار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال «۱۳» رژیم صهیونیستی، شامگاه روز چهارشنبه، گزارش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همراه کمیته وزارتی امور اسرا و مفقودشدگان برای بررسی پرونده اسرای صهیونیست در غزه نشستی ویژه برگزار کرده است.

در همین ارتباط،‌ «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس، اخیرا، اعلام کرد که این جنبش به دلیل شیوع کرونا حاضر است در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، امتیازاتی جزئی در پرونده تبادل اسرا بدهد.

به گزارش خبرگزاری «صفا»، کانال ۱۳ در این ارتباط گزارش کرد، این اولین باری که چنین نشستی در فلسطین اشغالی و با مشارکت کمیته وزارتی امور مفقودشدگان رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود؛ «موشه کحلون» وزیر امو مالی، «نفتالی بنت» وزیر دفاع، و «آریه درعی» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی اعضای کمیته یادشده را تشکیل می‌دهند.

در این نشست که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، پرونده تبال اسرا و تماس‌های غیر مستقیم جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، در این خصوص مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اما با این حال شبکه صهیونیستی گزارشی از محتوای این نشست ارائه نکرد.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش کرد که «یروم بلوم» هماهنگ‌کننده امور اسرا و مفقودشدگان صهیونیست با خانواده‌ «اورون شائول» و «هدار گولدن» دو سرباز صهیونیست اسیر در غزه ارتباط برقرار کرده و به آنها اطلاع داده که این رژیم از حماس تماس‌هایی غیر مستقیم برای تبادل آنها دریافت کرده است.

خانواده افسر صهیونیست اسیر در غزه «هدار گولدن» نیز در این ارتباط گفته بود: «برای بازگرداندن سربازان و هموطنان اسیر در غزه فرصتی به وجود آمده است».

پیشتر، یک روزنامه صهیونیستی نیز  به نقل از چند مقام صهیونیست ادعا کرده بود که گفت‌و‌گوها با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر سر امضای توافق تبادل اسرا پیشرفت داشته است.

در همین ارتباط‌، یک منبع مطلع در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، چند روز پیش، در گفت‌و‌گو با روزنامه «الاخبار» گفت که حماس به قاهره (واسطه تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس) اطلاع داده که، برای امضای معامله فراگیر تبادل اسرا با تل‌آویو آماده است در صورتی که توافقی سریع بر سر اجرای معامله و آن هم صورت کامل صورت بگیرد البته «با حفظ حق جنبش در ارائه ندادن اطلاعاتی در خصوص سربازان و بدون دادن هزینه‌ای خارج از معامله فراگیر».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول