اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازگشت به تولید 11 واحد تولیدی در استان زنجان/ مدیران گزارش 3 ماه به مردم ارائه کنند

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال گذشته هشت واحد صنعتی در استان انتخاب و هفت مورد به مرحله تولید رسید، گفت: آمار بازگشت به تولید در استان 11 واحد تولیدی بود که 10 واحد به چرخه برگشته است که جای خرسندی برای مردم و مسؤولان دارد و فرصت بسیار خوبی برای استان است.

بازگشت به تولید 11 واحد تولیدی در استان زنجان/ مدیران گزارش 3 ماه به مردم ارائه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در نخستین جلسه شورای اداری استان زنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و روز معلم و همچنین روز کارگر به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و این روز را به همه فرزندان امام و رهبری تبریک گفت و اظهار کرد: اثر پذیری سپاه را همه بزرگان می‌دادند و حتی در سال گذشته شاهد اثر پذیری این فرزندان عزیز بودیم و این روزها هم در مقابله با کرونا ویروس اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

استاندار زنجان به اقدامات شایسته سپاه در طرح مواسات مومنانه اشاره کرد و گفت: امروز یکی از اثرگذارترین نهادها که موجب شده دشمنان رجز خوانی کنند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با ابراز امیدواری برای ریشه‌کنی ویروس کرونا از همه جهان افزود: امروز شاهد هستیم که آمریکا با چه مشکلاتی روبه‌رو شده و در چه وضعیتی وخیمی قرار دارد.

حقیقی با تقدیر از همه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در زمینه خدمت به مردم گفت: چه نمایندگانی که در مجلس حضور دارند و چه نمایندگان منتخب، اقدامات بسیار خوبی در زمینه شیوع کرونا ویروس انجام داده‌اند.

استاندار زنجان با اشاره به وقایع سال 1398 و اتفاقات خوب و موفقیت‌های آن و همچنین برخی اتفاقات ناگوار آن ادامه داد: در حوزه اقتصادی به همه بنگاه‌های اقتصادی و کوچک توجه کردیم و در قاموس ما نیست که به گروهی بچسبیم و بقیه را ول کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته استان زنجان سومین استان امن کشور بود، گفت: نرخ مشارکت استان نیز در مقام دوم کشوری قرار دارد.

حقیقی با اشاره به اجرای پنجره واحد در استان زنجان اظهار کرد: در برخی مسائل مانند پسماند هم ورود کردیم و در این زمینه قصور و کوتاهی از هیچ کس قبول نیست و این پرونده به نفع مردم بسته شده است.

وی با تقدیر از مسؤولان قوه قضائیه و امام جمعه زنجان  و همه کسانی که در زمینه تعیین تکلیف پسماند تلاش کردند، افزود: در بحث وقایع سال‌گذشته دیدیم که در کلام مقام معظم رهبری و دولت ذکر کلام شد که از موفقیت‌های استان بود.

استاندار زنجان با طراحی و اجرای طرح پایلوت کرونا در استان زنجان گفت: تایید این اتفاق از سوی دولت و همچنین بهداشت جهانی افتخاری برای استان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هشت واحد صنعتی در استان انتخاب و هفت مورد به مرحله تولید رسید، گفت: آمار بازگشت به تولید در استان 11 واحد تولیدی بود که 10 واحد به چرخه برگشت که جای خرسندی برای مردم و مسؤولان دارد و فرصت بسیار خوبی برای استان است.

حقیقی به وجود واحدهای مشکل‌دار در استان اشاره کرد و گفت: شرکت بزرگی مانند نخ تایر در تملک بانک بود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفت و به سوددهی خوبی رسیده است.

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شرکت ایران ترانسفور گفت: در این شرکت هم مشکلات مدیریتی و هم مالی حل شد که هم سال گذشته 300 نفر استخدام و هم امسال حدود 300 نفر استخدام خواهد شد که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه استخدام‌های شرکت ایران ترانسفو بومی استان زنجان است، افزود: تاکید کردم به هیچ وجه غیر بومی استخدام نشود.

حقیقی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی هم اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است، گفت: در زمینه دامداری و کشاورزی و طرح کاداستر هم اقدامات بسیاری خوبی در استان زنجان انجام گرفته است.

استاندار زنجان با اشاره اقدامات انجام گرفته در استان زنجان و با اشاره به اینکه اشغال بیمارستانی در استان 29 تا 30 درصد است، گفت: بحث بهبود یافتگان نیز در استان در حدود 80 درصد است.

وی با بیان اینکه بهترین مکان‌های استان را به عنوان نقاهتگاه برگزیدیم، افزود: ما نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است و باید بپذیریم که تا واکسن این بیماری پیدا نشده باید همه موارد را رعایت کنیم و نباید اجازه دهیم که پیک بیماری دوباره بازگردد.

حقیقی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: نخستین جلسه ستاد در سوم فروردین برگزار و اقدامات در این زمینه آغاز شد تا بتوانیم با ترسیم نقشه راه برای پبشبرد اقدامات تلاش کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچ مدیری نباید وظایف خود را به بهانه کرونا ویروس تعطیل کند، تصریح کرد: باید با رعایت پروتکل وظایف خود را دقیق انجام دهیم و موضوعاتی مانند ساخت و ساز غیر مجاز، تخریب محیط زیست، فعالیت‌های غیر قانونی و بنگاه‌داری غیر مجاز و ... باید پیگیری شود و نباید اجازه دهیم تخلفات صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های تعاونی مسکن در استان گفت: چهار واحد مسکونی با درصدهای مختلف پیشرفت بلاتکلیف مانده‌اند و باید مشکلات این واحدها رفع شود  و هیچ قصور و کوتاهی در این زمینه مورد پذیرش و قوبل نیست.

حقیقی با تاکید بر اینکه مدیران باید گزارش فعالیت خود در سال قبل را ارائه کنند، تصریح کرد: برای سال 99 هم هر سه ماه باید مدیران به مردم گزارش عملکرد بدهند.

انجام 6 هزار و 837 نمونه آزمایش کووید 19 در زنجان

پرویز قزلباش هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح پایلوت در استان زنجان اظهار کرد: اجرای این طرح افتخاری برای استان زنجان بود که با حمایت استاندار و مسؤولان استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه قبل از اینکه نمونه آزمایشگاهی کرونا در کشور به ثبت برسد، جلسات در استان برگزار و استان درگیر اطلاع‌رسانی در این زمینه شد، افزود: جلسات هماهنگی و همدلی برای اطلاع‌رسانی برگزار و اجرای طرح هم در این زمینه آغاز شد که نتایج خوبی در بر داشت.

وی با بیان اینکه نخستین نمونه آزمایش مثبت کرونا در زنجان در روز 13 اسفند ماه ثبت شد، گفت: این اتفاق به دلیل اقدامات پیشگیرانه خوبی بود که در استان انجام شده بود که فرصتی فراهم شد تا آموزش‌ها و اقدامات لازم در استان انجام شود.

قزلباش با اشاره به استفاده از تجربیات دیگر استان‌ها و فرصت خوب در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا گفت: غافلگیر نشدن باعث شد تا بتوانیم در این طرح به خوبی پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به غربالگری انجام شده در استان در زمینه شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: این اقدام به صورت پایلوت در زنجان انجام شد و با درخواست استان و هماهنگی وزارت بهداشت به خوبی در استان عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح غربالگری باید ظرفیت آزمایش خود را از 200 تست به 500 تست افزایش می‌دادیم، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته این امر به بیش از 500 تست افزایش یافت و این امکان را فراهم کرد که بتوانیم به خوبی این طرح را اجرا و پیش ببریم.

قزلباش با اشاره به اینکه با انجام تست آزمایشگاهی ابتلا به کرونا مشخص شد که میزان شیوع ویروس در شهرستان‌ها مختلف است، افزود: تاکنون بیش از 6 هزار و 637 نمونه‌گیری انجام شده که یک هزار و 325 آزمایش سرپایی در استان زنجان انجام گرفته است.

ایران در مقابله با ویروس کرونا در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو به همه مسؤولان به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی، از همه مسؤولان برای تلاش در راستای مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

مرتضی خاتمی با بیان اینکه که امیدواریم فاصله‌گذاری اجتماعی در استان و کشور به خوبی رعایت شود گفت: با همه کاستی‌هایی که کشور ما با آن مواجه بوده است در مقابله با ویروس کرونا کشورمان جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه کشورمان موفقیت‌های خوبی را به دست آورده است و این به دلیل خصومت بیگانگان جایی در رسانه‌های جهانی ندارد، گفت: تلاشگران و مدافعان سلامت که این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند با فعالیت خود نقش ممتازی در زمینه مقابله با کرونا داشتند.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مردم کشورمان در زمینه رعایت اصول بهداشت تصریح کرد: مردم کشورمان با رعایت موارد بهداشتی تمدن خود را به خوبی نشان دادند و در بحث کمک مومنانه نیز اقدامات خوبی انجام دادند که کار بسیار خوبی بود که در دنیا هیچ کشوری به گرد ما هم نرسید.

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمان جهان گفت: خوشبختانه پیرو فرمایشان مقام معظم رهبری با حضور در پویش همدلی در راستای کمک به کسانی که در این مدت کسب و کار آنها دچار مشکل شد حمایت کردند.

خاتمی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به جهش تولید گفت: این امر موفق نخواهد بود مگر اینکه با یک همدلی خوب در راستای رفع مشکلات و کمک به جهش تولید کمک کنیم.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود کالاهای موردنیاز که در کشور تولید می‌شود صدمات زیادی به تولید زده است، گفت: خام فروشی هم شاید در کوتاه مدت سود داشته باشد ولی در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید هزینه‌های دلای و واسطه گری را در کشور باید بالا ببریم، گفت: تکیه بر موسسات و مراکز دانش بنیان هم باید مورد توجه قرار گیرد و طی سال‌های اخیر در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

خاتمی بر لزوم جلوگیری از فرار مالیات تاکید کرد و گفت: باید در زمینه قاچاق کالاها هم باید زمینه قاچاق گرفته شود و باید این امر در راستای جهش تولید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرمایشان امام راحل و مقام معظم رهبری در زمینه خدمت به مردم تصریح کرد: همه با واسطه و یا بی‌واسطه توسط مردم انتخاب شده‌اند و باید به این امر توجه داشته و باید شأن مردم در هر کاری و در هر جابه‌جایی و هر فرابندی باید شأن مردم رعایت شود در غیر این صورت شأن مردم مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر پیگیری بودجه‌های پروژه‌های در حال اجرا در استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حتما باید پروژه‌های مهم استان در زمینه زیر ساخت، راه، آب و ... مورد توجه سازمان قرار گیرد و نباید اجازه دهیم کعه از استان‌های دیگر عقب بمانیم.

خاتمی با اشاره به بخش کشاورزی گفت: در بخش‌های مختلف کشاورزی نگران عدم حمایت هستم و باید حمایت از کارهای خرد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مدافعان جبهه سلامت، به سالروز تشکیل سپاه اشاره و این روز را به همه جان برکفان این نیرو تبریک و خاطره شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر و الی بیت المقدس را گرامیداشت.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به فاصله کم بین دو عملیات الی بیت‌المقدس و  فتح المبین گفت: دشمن در این عملیات غافلگیر شد و هم امر آزاد سازی خرمشهر و خسارات فراوان دشمن در این عملیات و 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک پاک کشورمان آزاد و تعدادی از شهرهای کشورمان از تیر رس دشمن خارج و و 19 هزار عراقی اسیر شد.

امام جمعه زنجان به حضور نیروهای زنجانی در عملیات آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: بیش از 150 شهید و بیش از 200 جانباز نیز در این عملیات از استان تقدیم نظام و انقلاب شد که به همه خانواده‌های شهدا تبریک و تسلیت و برای همه جانبازان استان آرزوی سلامتی و صحت داریم.

وی با تقدیر از اقدامات همه مسؤولان در زمینه مقابله با کرونا افزود: اجرای طرح پایلوت در استان زنجان بسیار موفق بود و همگان هم این اقدام استان را مورد تقدیر قرار دادند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در بحث مواسات و همدلی مردم، جهادی‌ها و خیرین و مساجد و پایگاه‌ها خوش درخشیدند و باید توجه کنیم که کار تمام نشده و باید تلاش کنیم تا این اقدامات ادامه داشته باشد، تصریح کرد: استان زنجان با تکریم و احترام بانک اطلاعاتی خوبی را تشکیل و کمک‌های خوبی را به نیازمندان انجام دادند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول