اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«بدر» عراق: مناطق اشغالی الانبار توسط آمریکا، پناهگاهی امن برای داعش است

مسئول سازمان «بدر» عراق با اشاره به همکاری نظامیان تروریست آمریکایی با عناصر داعش، تأکید کرد که آمریکایی‌ها این عناصر را از سوریه وارد عراق می‌کنند.

«بدر» عراق: مناطق اشغالی الانبار توسط آمریکا، پناهگاهی امن برای داعش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قصی الانباری» مسئول سازمان «بدر» در استان الانبار عراق درباره همکاری نظامیان تروریست آمریکایی با عناصر داعش هشدار داد.

الانباری به پایگاه خبری المعلومه گفت که مناطق نوار مرزی، مناطقی سهل‌الوصول برای عناصر داعش است و این مسئله به خاطر حضور عناصر آمریکایی است.

وی تأکید کرد که حضور اشغالگران آمریکایی در پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب عراق که کنترل نوار مرزی این کشور با سوریه را بر عهده دارند، کار را برای نیروهای امنیتی عراق، دشوار کرده است.

این مسئول عراقی خاطر نشان کرد: «نیروهای آمریکایی کنترل برخی از مناطق را در الانبار در دست دارند و اجازه می‌دهند از همین مناطق، عناصر داعش، وارد استان شوند».

الانباری با بیان اینکه مناطق تحت تسلط آمریکا در استان الانبار، پایگاهی امن برای داعش است، تصریح کرد، بیشتر تروریست‌های داعش از طریق مناطقی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، از سوریه وارد عراق می‌شوند؛ هر چند که نیروهای امنیتی عراق، کنترل مناطق بیابانی و مرزی را در دست دارند.

در همین ارتباط، یک مقام سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که حملات تروریستی اخیر در عراق یک پیام آمریکایی است و آمریکا می‌خواهد انتقام اخراج نیروهایش از عراق را بگیرد.

وی تصریح کرد، همه پایگاه‌های نظامی که نیروهای آمریکایی از آن عقب نشینی کردند، حملات تروریستی در آن رخ داده است که از جمله آن کرکوک است و آنچه که رخ می‌دهد یک نقشه برنامه ریزی شده آشکار از سوی دولت واشنگتن برای به هم ریختن اوضاع و ایجاد بی ثباتی از طریق عمال تروریست آن یعنی داعش است.

این مسئول الحشد افزود: «حملات تروریستی اخیر علیه مناطق متعدد در عراق یک پیام آمریکایی است که می‌گوید یا نیروهای آمریکایی یا باندهای تروریستی داعش را بخواهید و از همین رو فعالیت هسته‌های پنهان داعش پس از اینکه از سوی دولت آمریکا چراغ سبز گرفتند،  آشکار شده است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول