اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

80 درصد فعالیت‌های ساختمانی تعطیل شد/ معاف شدن کارگران ساختمانی از بازپرداخت تسهیلات یک‌میلیونی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اعلام اینکه در مازندران حدود ۸۰ درصد فعالیت‌های ساختمانی تعطیل شدند، گفت: به دلیل تعطیلی فعالیت‌های کارگران ساختمانی این قشر نیاز به حمایت ویژه از سوی دولت دارند.

80 درصد فعالیت‌های ساختمانی تعطیل شد/ معاف شدن  کارگران ساختمانی از بازپرداخت تسهیلات یک‌میلیونی

سیدهادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره مشکلات این روزهای کارگری کشور و مازندران، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های کارگری به ویژه در بحث کارگران ساختمانی تعطیل است.

وی اضافه کرد: به دلیل تعطیلی فعالیت‌های کارگران ساختمانی این قشر نیاز به حمایت ویژه از سوی دولت دارند.

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران ادامه داد:کارگران ساختمانی به مدت بیش از دوماه به دلیل شیوع کرونا دست از کار کشیدند، قرار بود این قشر توسط دولت حمایت شوند که هنوز کالا و یا رقم حمایتی در اختیار این قشر قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه پیگیری‌های در این زمینه انجام شده است، افزود: با مراکز متعدد رایزنی کردیم و قول‌های در این ارتباط داده شده و مقرر شد در چند روز آینده مساعدت‌های انجام شود.

ساداتی در ارتباط با مشکلات جدی این روزهای کارگران ساختمانی، گفت: بیکاری این قشر مهم‌ترین معضل جدی این قشر است به این دلیل همه کسانی که در منازل کار می‌کردند از جانب مردم تمایل برای پیگیری‌های کارهای خدماتی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: تنها در بخش کشاورزی تعدادی از کارگرها به صورت محدود به‌کارگیری شدند که در حال حاضر به دلیل شرایط جوی سایه بیکاری این قشر را هم تهدید می‌کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اعلام اینکه در مازندران حدود ۸۰ درصد فعالیت‌های ساختمانی تعطیل شده است، افزود: بخشی از کارهای ما مانند برق کشی، لوله‌کشی، نقاشی ساختمانی و گچ‌کاری که در منزل بوده کاملا تعطیل است.

وی در پاسخ به این سؤوال که رقم پیشنهادی شما به دولت برای دریافت کمک معیشت ایام کرونا چه مقدار بوده است، افزود: از نظر معیشتی کمک یک‌میلیونی برای همه واریز شده است، انتظار داشتیم که این رقم بلاعوض به کارگران پرداخت شود.

ساداتی ادامه داد: غیر از این موضوع دولت مبلغی را تحت عنوان کمک معیشتی ایام کرونا از رقم ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت کرده که کارگران ساختمانی با وجود اینکه بسیار آسیب‌پذیر هستند سهمی از این کمک‌ها دولت نداشتند، علاوه بر این تعدادی زیادی از کارگران ساختمانی از عدم دریافت کمک معیشتی حاصل از افزایش قیمت بنزین گلایه دارند.

وی ادامه داد: روز گذشته با استاندار مازندران در ارتباط با دریافت کمک معیشت ایام کرونا ویژه کارگران ساختمانی صحبت‌های کردیم که مقرر شد پیگیری‌های در این زمینه داشته باشند.

 ساداتی اضافه کرد: روز گذشته با استاندار مازندران صحبت‌های کردیم که مقرر شده است پیگیری‌های در این زمینه داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اعلام اینکه ۷۰ هزار نفر کارگر ثبت شده در سطح استان مازندران داریم، افزود: ۵۴ هزار نفر از این افراد از پوشش بیمه‌ای برخودار هستند.

وی در ارتباط با وضعیت بیمه کارگران ساختمانی مازندران، افزود: ۱۶ هزار نفر از کارگران در لیست انتظار بیمه هستند، سهمیه‌ای را در سال جاری به کارگران اختصاص دادند که متناسب با نیاز و تقاضا بیمه‌ای استان مازندران نیست.

ساداتی تعداد کارگران بیمه شده ساختمانی مازندران را ۵۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۷۰ هزار کارگر ساختمانی در سامانه‌های مربوط به این قشر ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول