اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بهبودیافتگان کرونا در کرمانشاه به پویش «شکرانه سلامت» بپیوندند/ «زمان» برای اهدای پلاسما مهم است

مدیر‌کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه، از بهبودیافتگان بیماری کرونا ویروس در استان خواست تا با اهدای پلاسمای خون خود برای درمان بیماران مبتلا، به پویش «شکرانه سلامت» بپیوندند.

بهبودیافتگان کرونا در کرمانشاه به پویش «شکرانه سلامت» بپیوندند/ «زمان» برای اهدای پلاسما مهم است

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در توضیح راه‌اندازی پویش «شکرانه سلامت»، اظهار داشت: از بیماری بهبود یافته کرونا پلاسما گرفته می‌شود و در اختیار بیمارانی که در حال حاضر با این بیماری مبتلا هستند قرار می‌دهیم تا در روند بهبودی کمک کند.

وی ادامه داد: در خون و پلاسما بهبود یافتگان کرونا، یک آنتی‌بادی و پادتنی به وجود آمده که سبب شکست ویروس شده، اما از مدت زمان پایداری این آنتی‌بادی اطلاعی نداریم، فقط همین که زمان برای آن محدود است.

مدیر‌کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: از این رو هر چقدر زودتر از این بیماران بهبود یافته پلاسما جداسازی شود، قطعا تاثیر بیشتری برای این بیمار خواهد داشت.

وی از همه بهبود یافتگان کرونا که یک ماه از بهبودی آن‌ها گذشته خواست با شماره تلفن 38239594 تماس بگیرند تا با تعیین وقت قبلی، طبق شرایط خاصی به مراکز انتقال خون مراجعه و در صورت داشتن شرایط اهدای پلاسما، خون گرفته و برای درمانی دیگران بیماران مبتلا به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

صالحی‌فر شرایط اهدای پلاسما را دقیقا شبیه اهدای خون دانست و گفت: بهبودیافتگان 18 تا 60 سال می‌توانند در این پویش خیرخواهانه برای نجات بیماران شرکت کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول