اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عدم بهره‌برداری از موافقت‌نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا/تغییر مدل سیستم رفع تعهد ارزی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به عدم بهره‌برداری از موافقت‌نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: لازم است در جهت توسعه صادرات کشور به روسیه تصمیمات راهبردی اتخاذ شود و تعداد خودروهای حمل و نقل سنگین برای کاهش قیمت حمل کالا افزایش یابد.

عدم بهره‌برداری از موافقت‌نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا/تغییر  مدل سیستم رفع تعهد ارزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صمت تشکیل شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات مربوط به قیمت پایه صادراتی در نرخ‌های پایه صادراتی تجدیدنظر اساسی صورت گیرد.

وی به فاصله قیمت بین دلار نیمایی، دلار بازار آزاد و چند نرخی بودن ارز نیز اشاره و متذکر شد: نرخ نیما به نفع واردکننده و به ضرر صادرکننده است و در حالی که باید تدابیری اتخاذ شود که نرخ نیمایی به نفع صادرکننده باشد.

این فعال اقتصادی همچنین پیشنهاد کرد: پیمان سپاری ارزی مربوط به سه ماهه چهارم سال 98 تا اطلاع ثانوی تعلیق شود و سیستم رفع تعهد ارزی از مدل سال 98 به مدل سال 97 تغییر یابد.

ژائله یادآور شد: باید در واردات اولویت‌ها رعایت و محدودیت‌های مرتبط با واردات ماشین‌آلات به هر عنوان حذف شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به عدم بهره‌برداری از موافقت‌نامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: لازم است، در جهت توسعه صادرات کشور به روسیه تصمیمات راهبردی اتخاذ شود و تعداد خودروهای حمل و نقل سنگین برای کاهش قیمت حمل کالا افزایش یابد.

وی با اشاره به بسته بودن اکثر مرزهای کشورها برای خروج کالا، اقدام متقابل را در خصوص کشورهایی که مرزهای خود را بسته‌اند، ضروری دانست.

ژائله همچنین بر لزوم بها دادن به تولید داخل با اولویت تولید مواداولیه، احیای صنایع خاص مثل نساجی، ماشین‌سازی و قطعه سازی، تعیین تکلیف و احیای واحدهای تولیدی مادر تعطیل در استان‌ها تاکید کرد.

وی اذعان داشت: برای رفع مشکلات مربوط به تامین فولاد جهت احداث و توسعه کارخانه‌ها، باید شرکت‌های خریدار فولاد قرارداد ساخت از سازمان صمت اخذ کرده و در قبال آن فولاد را با قیمت پایین‌تر دریافت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی دولتی که برای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا با نرخ 12 درصد پرداخت خواهد شد باید طبق مقررات، برنامه و جدول مشخص به واحدهای واقعا آسیب‌دیده پرداخت شود.


انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول