اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کارگران، سرمایه و ثروت ملی کشور هستند

استاندار گیلان جامعه کارگری را سرمایه و ثروت ملی عنوان و کارگران را تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: تلاش‌های مضاعفی که در جریان شیوع کرونا در واحدهای تولیدی برای رفع نیاز جامعه به اقلام بهداشتی از سوی کارگران شریف صورت گرفت، مایه مباهات و غرورانگیز است.

کارگران، سرمایه و ثروت ملی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در نشستی با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان در سالن جلسات استانداری با تبریک ماه مبارک رمضان و هفته کار و کارگر به فعالان این عرصه اظهار کرد: برای قدردانی از تلاش‌های جامعه کارگری برای چرخه تولید و توسعه استان نباید به یک روز یا یک هفته بسنده شود بلکه با توجه به تلاش‌های این قشر شریف و زحمتکش، قدرشناسی از آنان که سرمایه و ثروت ملی کشور هستند؛ باید همواره و همیشگی باشد.

وی با اشاره به اینکه متأثر از سیره ائمه اطهار به‌ویژه مولای متقیان امام علی (ع) کار، تلاش و کوشش فخر زندگی است، گفت: کارگران افتخارآفرینان ایران عزیز هستند چراکه آنان تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشورمان بوده و کوشش‌های مؤثرشان در این عرصه، به‌مثابه فداکاری، ایثار و جهاد است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، در جریان شیوع کرونا، در مناطق مختلفی از ایران و گیلان سرفراز، اقشار مختلف به‌ویژه تولیدکنندگان و کارگران در روزهای نخستین که به اقلام و ملزومات بهداشتی بیش از گذشته احساس نیاز شد، آستین‌ها را بالا زده و کمر همت به تولید بستند که مایه مباهات و غرورانگیز است.

زارع با تأکید بر اینکه بایستی واقعیت‌های زندگی کارگران را بشناسیم و برای بهبود و پیشرفت امور آنان به‌ویژه امنیت شغلی‌شان برنامه‌ریزی کنیم، افزود: برای تحقق این برنامه‌ریزی‌ها نیازمند هم‌افزایی در بخش‌های مدیریتی هستیم و نمی‌توان تنها از طریق دولت انتظار داشت بلکه یک کار جمعی را می‌طلبد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر کارفرما، تولید و صنعت بتوانند این چرخه را بچرخانند، شغل کارگر می‌تواند تداوم یابد، گفت: چرخه سرمایه‌گذاری، تولید و رشد اقتصادی باید به تأمین رفاه برای کارگران بیانجامد و در سایه این جهت‌گیری می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به شعارهای نام‌گذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب طی پنج سال اخیر تحت عناوین اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید تصریح کرد: در همه عناوین؛ مؤلفه امید، حلقه اتصال و نیل به موفقیت است چراکه کوشش و کار باروحیه و نشاط در کنار برنامه‌ریزی حول محور کارفرما و کارگر، زمینه‌ساز موفقیت خواهد بود.

زارع رویکرد کشور برای رفع مشکلات کارگران خصوصاً در سال جاری و با توجه به تبعات ناشی از کرونا را تحقق جهش تولید بر مبنای فعالیت، کار، تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: در این مسیر همه توان خود را در جهت تحقق شعار سال و با حمایت‌های دولت از فعالان بخش خصوصی به‌ویژه تولیدکنندگان به کار می‌گیریم.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی برای اهتمام به شنیدن مسائل کارگران در کنار کارفرمایان و تولیدکنندگان گفت: جامعه کارگری، همواره با نظام جمهوری اسلامی همراه و در مناسبت‌های مختلف پیشگام بوده و بر این اساس قدردان تلاش‌های همیشگی کارگران، تشکل‌های کارگری و درک والای آنان نسبت به شرایط زمانی کنونی هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول