اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۶۰۰ هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی پیش بینی کرد امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ۶۰۰ هزار تن برسد که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

۶۰۰ هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به برگزاری نخستین نشست کارگروه خرید گندم در سال جاری، اظهار کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشت.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی پارسال رتبه نخست کشور را در میزان رشد خرید تضمینی گندم به دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از پایان اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود و متوسط قیمت خرید هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال است و این نرخ، بسته به کیفیت گندم تغییر می‌کند.

رسولیان ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال ۱۵ هزار تن کلزا از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شود که این میزان نسبت به خرید سال گذشته این محصول ۹۰ درصد رشد خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ مرکز خرید شامل سیلوهای دولتی، سیلوهای بخش خصوصی، انبارهای کارخانه ها، مراکز تعاون روستایی در روستاها برای خرید و نگهداری گندم و کلزا در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: جهاد کشاورزی خراسان رضوی اقدامات خوبی برای مبارزه با آفات به ویژه سن گندم انجام داده است تا در ارتقاء کیفیت گندم موثر واقع شود.

رسولیان افزود: در این نشست مقرر شد کارگروه شهرستانی خرید گندم به ریاست فرمانداران در سایر شهرستان های استان تشکیل شود، همچنین گشت های ویژه نظارت بر مراکز خرید استانی و شهرستانی نیز شکل خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: کارگروه‌های خرید گندم زمینه تامین سوخت کمباین‌های کشاورزی را نیز فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول