اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای طرح ضربتی برای پاکسازی املاک متروکه در جنوب تهران کلید خورد

شهردار منطقه17 تهران از آغاز اجرای طرح ضربتی برای پاکسازی و ایمن‌سازی املاک متروکه در جنوب تهران به ویژه محله آذری خبر داد.

اجرای طرح ضربتی برای پاکسازی املاک متروکه در جنوب تهران کلید خورد

محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره پاکسازی املاک متروکه جنوب تهران از حضور معتادان زباله‌گرد، اظهار داشت: برخی زباله‌گردها و معتادان در جنوب تهران با استفاده از غفلت مالکان در املاک متروکه تجمع و نسبت به دپوی زباله اقدام کرده‌اند که با اقدام ضربتی عوامل این منطقه، علاوه بر رفع خطرهای احتمالی، پاکسازی کامل این املاک انجام و معتادین زباله‌گرد به مراکز نگهداری معرفی شدند.

وی بیان داشت: به طور مثال روز گذشته عوامل ناحیه 1 منطقه ۱۷ به دنبال گشت زنی متوجه تردد زباله‌گردها به یک ملک متروکه شدند و ضمن شناسایی و اعلام اخطار به مالک در کمتر از نیم روز این ملک از وجود زباله تخلیه شد.

وی با دعوت از شهروندان منطقه ۱۷ برای نظارت شهروندی در محلات گفت: از این ملک حدود  دو خاور زباله خشک حاصل از زباله گردی معتادین کشف و جمع آوری شد که به نظر می‌رسد در مدتی نزدیک به حداقل دو یا سه روز توسط این افراد به این محل منتقل شده است که از شهروندان درخواست داریم علاوه بر مسؤولیت پذیری اجتماعی در برابر موضوعات این‌چنینی، از رهاسازی املاک خود بدون حفاظ به هر دلیلی خودداری کنند.

کلهری با اشاره به اقدامات این منطقه در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: در طول دو ماه گذشته تلاش بسیاری زیادی از سوی مدیریت شهری، سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌های در موضوع کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته اما شاهد آن بودیم که برخی شهروندان با رهاسازی ماسک و دستکش در محیط زمینه گسترش عوامل بیماری‌زا را پدید آوردند. در زباله‌های کشف شده از زباله گردان نیز میزان زیادی دستکش و ماسک دیده شد که با توجه به احتمال وجود ویروس، تمامی ملک مذکور ضدعفونی و گندزدایی شد.

شهردار منطقه 17 تهران گفت: از شهروندان خواستاریم مشکلات احتمالی را به سامانه نظارت همگانی و شماره ۱۳۷ اطلاع دهند چرا که شهروندان نقش بسزایی در شناسایی به موقع مشکلات دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول