اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: ارتش چین آماده کمک به جهان برای مقابله با کووید-19 است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن تشکر از کشورهایی که به پکن در مقابله با بیماری کووید-19 کمک کردند، گفت جهان تنها با همبستگی بین المللی می‌تواند این دشمن مشترک بشر را شکست دهد.

پکن: ارتش چین آماده کمک به جهان برای مقابله با کووید-19 است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه گفت که  نیروهای مسلح این کشور به همه نظامیان سرتاسر جهان برای مبارزه با بیماری کووید-19 کمک خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» «وو گیان» سخنگوی وزارت دفاع چین  با ابراز قدردانی عمیق از وزارت دفاع و نظامیان سایر کشورها که به چین در نبرد با بیماری کووید- 19 کمک کرده بودند، گفت: «چین ضمن تلاش برای مهار این بیماری در داخل، به جامعه بین المللی در زمینه مقابله با همه گیری کووید-19  کمک خواهد کرد».

سخنگوی وزارت دفاع چین از ارسال کمکها و یا تیمهای پزشکی به کشورهایی از جمله ایران، پاکستان، میانمار و ویتنام برای مقابله با بیکاری کووید-19 اشاره کرد و افزود، کارشناسان ارتش چین تجربه خود را در مبارزه با بیماری کووید19 با همتایان خود از پاکستان، سنگاپور و روسیه از طریق ویدئو کنفرانس به اشتراک گذاشتند.

این مقام نظامی چین در خاتمه با اشاره به اینکه ویروس این بیماری  هیچ حد و و مرزی نمی شناسد، گفت جهان تنها با همبستگی بین‌المللی می تواند این دشمن مشترک بشر را شکست دهد.

 در حالی که آمریکا تلاش بسیاری کرده تا چین را عامل تولید این بیماری معرفی کند دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز پنجشنبه بار دیگر تاکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده و یا در اطلاعات ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است. 

در بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹ آمده است: «کل جامعه اطلاعاتی مستمراً اقدام به ارائه حمایت‌های حیاتی از سیاست‌سازان آمریکایی و افراد دخیل در مبارزه با این ویروس کرده است.»

دولت چین بارها هرگونه احتمال ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های این کشور را رد کرده و ادعاهای مطرح شده در این زمینه را غیرسازنده توصیف کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول