اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انتظارجامعه فرهنگیان فارس از مجلس یازدهم «اجرای سند تحول بنیادین» است

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، یاد و خاطره همه شهدا، به‌خصوص شهدای فرهنگی و در صدر همه ‌آنها یاد این استاد یگانه را گرامی می‌داریم و فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه همکاران گرامی ارزشمند تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

انتظارجامعه فرهنگیان فارس از مجلس یازدهم «اجرای سند تحول بنیادین» است

امسال گرچه کشور در دو سه ماه اخیر گرفتار بلیه ویروس منحوس کرونا بوده و همه مردم متحمل سختی‌های فراوانی شده‌اند، اما به‌خوبی مشهود است که با وجود مشکلات فراوان در آزمایش بزرگی که برای آحاد ملت شریف ایران پیش آمد، فرهنگیان عزیز ما چه افراد شاغل و چه بازنشستگان عزیز، خوش درخشیدند و از این رو جای تبریک دارد.

امروز با کمال افتخار می‌توان گفت که فرهنگیان به معنای واقعی کلمه بار دیگر اثبات کردند که «معلمان» اسوه، الگو و از جمیع جهات نمونه هستند.

حضور در همه عرصه‌ها ازجمله آموزش و تلاش برای ارتباط مداوم با دانش‌آموزان و راهنمایی آنها از طرق مختلف با همکاری خانواده و حضور مؤثر و محوری در فعالیت‌های جهادی در شهرها و روستاها و محلات به‌منظور امدادرسانی، فرهنگ‌سازی، پاک‌سازی، تأمین ملزومات و آموزش رعایت مسائل بهداشتی و مانند آن کاملاً ملموس و قابل‌تقدیر است.

در این شرایط معلمان نشان دادند که در مسیر انجام وظیفه انسانی، بی‌توجهی برخی مسئولان در تأمین حقوق قانونی آنها نمی‌تواند مانعی برای فداکاری و ایثار آنها باشد. درحالی‌که در ماه‌های پایانی سال از لحاظ حقوقی ظلم بزرگی به این مجموعه خدوم شد، اما این بزرگواران بی‌اعتنا به این رفتارها، به کار اخلاقی‌انسانی خویش پرداختند.

جا دارد که صمیمانه و به‌عنوان عضوی کوچک از مجموعه بزرگ معلمان استان به نمایندگی از فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم. دست همه عزیزان را می‌بوسم  و افتخار می‌کنم که قطره‌ای از دریای بی‌کران معلمی و معلمان هستم.

برخی فکر می‌کنند  ما صرفاً به‌دنبال پیگیری و حل مشکلات فرهنگیان هستیم؛ البته این حرف درستی است و ما از هر طریق ممکن برای ارتقای جایگاه و منزلت معلم و حل مشکلات جاری آنان تلاش می‌کنیم و اگر در این مسیر از جان خود مایه بگذاریم، انجام وظیفه کرده‌ایم؛ اما در کنار این کار مهم و ارزشمند، هدف بزرگ دیگری هم داریم. ما می‌گوییم فرهنگیان، اندیشه والایی دارند که بر اساس آن امکان اداره امور جامعه در سطوح مختلف و بخش‌های گوناگون با کیفیت بسیار بالا وجود دارد. بیایید جامعه را مبتنی بر اندیشه، تعهد و تخصص معلمان اداره کنیم.

ما می‌گوییم جامعه به این قشر ارزشمند از جمیع جهات اعتماد دارد؛ بیایید از اندیشه طلایی این مجموعه فرهیخته بهره‌گیری کنیم و گره‌های بزرگ را با سرعت و با هزینه کم باز کنیم. ما می‌خواهیم بستر حضور کارساز معلمان را در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم تا بستر رشد همه‌جانبه در جامعه اسلامی فراهم شود و در این مسیر از اندیشه همه فرهیختگان، به‌خصوص همکاران فرهنگی استمداد می‌طلبم.

در ارتباط با اصلاح وضعیت معیشتی فرهنگیان، اخیراً مسئولان محترم قول‌هایی برای اصلاح داده‌اند که این موارد در صورت اقدام فقط می‌تواند فاصله های قبلی را کم کند. البته در همین حد هم از ایشان تشکر می‌کنیم؛ اما راه اصلی حل مشکل اجرای نظام رتبه‌بندی واقعی مبتنی بر سند تحول بنیادین است. ما از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار داریم پیگیری اجرای سند تحول را که بیش از 8 سال است بر زمین مانده، در اولویت کار خود قرار دهند و بر اساس آن برای ارتقای جایگاه معلم و اصلاح وضعیت معیشتی این قشر فرهیخته اقدام کنند. مواردی که الان مطرح است، گرچه همین عنوان را دارد اما صرفاً برای تعدیل حداقلی و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری است.

مجموعه فرهنگیان ولایت‌مدار انقلابی استان فارس چند سالی است که به اشکال مختلف از مسیرهای قانونی با جلسات حضوری، ارسال نامه و گفت‌وگوهای کارشناسی، پیگیر حل این مسئله بوده و در این مسیر با  نمایندگان منتخب جدید نیز جلساتی داشته و مصمم به ادامه این مسیر است. برای ارتباط بهتر، بیشتر و صمیمانه‌تر با همکاران فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان در حال بررسی و تهیه سازوکاری جدید هستیم که امیدواریم در چند ماه آینده بتوانیم این ارتباط دوطرفه را در سطح استان ایجاد کنیم تا علاوه بر وحدت و همدلی، مشکلات از سراسر استان دریافت شود و برای حل‌وفصل آنها هم‌فکری و همراهی لازم صورت پذیرد ان‌شاءالله.

سید ابراهیم حسینی _««نماینده فرهنگیان ولایتمدار و انقلابی فارس»»

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول