اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم/ شرایط به هیچ وجه عادی نشده است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در کشور و استان قزوین عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است.

ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم/ شرایط به هیچ وجه عادی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و علوم پزشکی امشب در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: کاهش 60 درصدی در بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان قزوین یک موفقیت بزرگ است.

وی افزود: استان قزوین به تناسب تعداد ابتلا به میلیون نفر جزو استانهای بالای جدول بود اما علی‌رغم این موضوع، بیماری در این استان کنترل شده و قابل تقدیر است.

حریرچی تصریح کرد: قزوین جزو استان‌های مطلوب در تعداد درمان و فوتی‌ها محسوب می‌شود و این امر بدون شک با همراهی مردم مسؤولین و تلاش کادر درمانی این استان محقق شد اما باید بدانیم شرایط در کشور و استان قزوین عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است.

وی بیان کرد: باید انسجامی که در مبارزه با ویروس بود حفظ شود و اینکه مردم فکر کنند شرایط عادی است یک خطر بزرگ است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سه استراتژی برای مبارزه با این ویروس وجود دارد و همه اقدامات در این سه استراتژی نهفته است، گفت: استراتژی نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی است.

وی اظهار کرد: صنعت و اقتصاد باید فعال شوند ولی آنچه مهم است این است که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه یکی دیگر از راه‌های مباررزه است که با غربالگری و تست بیشتر ممکن می‌شود.

وی تأکید کرد: در استانی به مانند قزوین نیاز است که روزانه 800 تست غربالگری صورت بگیرد تا شاهد شناسایی بیماران بیشتری در همان مراحل اولیه باشیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: 21درصد افرادی که با بیماران در ارتباط بوده‌اند به این ویروس مبتلا می‌شوند و این نیاز  است که افراد مرتبط با این بیماران سریع شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه استانها به زودی به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد، گفت: استانهای سفید استانهایی خواهند بود که میانگین بستری آن‌ها در دو هفته اخیر روزانه یک نفر بوده است.

حریرچی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم کاملا هشدارها را جدی بگیرند و شرایط به هیج وجه عادی نشده است و تا وقتی که یک بیمار هم داریم نباید شرایط را عادی بدانیم.

وی با بیان اینکه هرچقدر بازگشایی بیشتر شود احتیاط نیز باید افزایش یابد، گفت: درمان روند بسیار خوبی را طی می‌کند اما این نباید اعتماد به نفس کاذب ایجاد کند.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مهمترین عامل موفقیت در کشورما بعد از لطف خدا همراهی مردم، تلاش مسؤولین و کادر درمان بوده امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم وسایل حفاظتی مورد نیاز در بیمارستان‌ها فراهم است و مردم می‌توانند برای کنترل و درمان به بیمارستان مراجعه کنند و مردم حتما در مراحل ابتدایی به بیمارستان مراجعه کنند تا درمان سخت نشود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول