اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت توجه به ساماندهی در زمینه نحوه اعطای مرخصی به زندانیان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار بر لزوم ساماندهی در زمینه نحوه اعطای مرخصی به زندانیان با توجه به شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

ضرورت توجه به ساماندهی در زمینه نحوه اعطای مرخصی به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، جلسه ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار با حضور مسؤولان عالی قضایی و به صورت ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد.

این جلسه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و معاونین رئیس کل دادگستری، دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی و به صورت ویدئو کنفرانس در مجتمع قضایی ولایت مشهد برگزار شد، به بررسی آخرین اقدامات در خصوص اجرای سیاست های دستگاه قضایی در مورد حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری با تأکید بر بخشنامه اخیر رییس قوه قضائیه پرداخت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به تشکیل ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار بر لزوم ساماندهی در زمینه نحوه اعطای مرخصی به زندانیان با توجه به شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

محمدحسین درودی افزود: با عنایت به اهمیت موضوع، جلسات متعددی در این زمینه در مرکز استان تشکیل و از مسؤولان حوزه های قضایی انتظار می رود با استفاده از ظرفیت های قانونی بر حُسن اجرای این بخشنامه در فرایند اعطای مرخصی به زندانیان و بازگشت آنها به زندان ها نظارت داشته باشند.

وی خواستار اتخاذ تصمیمات همه جانبه توسط مسؤولان حوزه های قضایی در مورد اجرای این بخشنامه شد و افزود: اقدامات باید با رعایت جمیع جهات و مصالح فردی و اجتماعی صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خواستار استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت اجرای سیاست های دستگاه قضایی در زمینه حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری شد.

سید امیر مرتضوی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی اقدامات پیشگیرانه و آینده نگرانه با هدف کاهش جمعیت کیفری است.

همچنین معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضائیه در خراسان رضوی با اشاره به لزوم اعمال نظارت مستمر بر تمامی عملکردها، گفت: از مسؤولان محترم حوزه های قضایی خواسته شده با تلاش مضاعف در جهت تسهیل اجرای سیاست های ابلاغی از ناحیه قوه قضائیه و ستاد دادگستری استان به ویژه در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان به دلیل شیوع ویروس کرونا گام بردارند.

سرپرست محاکم تجدید نظر خراسان رضوی نیز با تشریح اقدامات انجام شده در این مجموعه در مدت اخیر گفت: با هدف تسریع در اجرای بخشنامه موصوف؛ دادگاه ویژه ای اختصاص پیدا کرده و در این زمینه با کار جهادی به دنبال ارائه خدمت هرچه مطلوب تر بوده ایم.

گفتنی است؛ در این جلسه دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی به تشریح اقدامات خود در زمینه اجرای این بخشنامه پرداختند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول