اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| از خدمت‌رسانی در صعب‌العبورترین مناطق تا دلِ ‌خوش خانواده‌های بی‌سرپرست

این روزها رزمایش کمک مؤمنانه در تمام نقاط کشور با جدیت در حال برگزاری است. محرومان و نیازمندان شناسایی شده‌اند و مردم مشتاقانه برای گره‌گشایی و کاهش فشار کرونا از زندگی هموطنان خود، بدون تعطیلی پای کار هستند.

کمک مؤمنانه| از خدمت‌رسانی در صعب‌العبورترین مناطق تا دلِ ‌خوش خانواده‌های بی‌سرپرست

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها، کبری خوانساری| هر چه جلوتر می‌رویم از آزمونی که کرونا بین دولت‌ها و مردمان جهان به راه انداخته، بیشتر می‌گذرد و نقاب از چهره همه کشورهای مبتلا شده برداشته می‌شود. 

کشورهایی که خود را ابرقدرت می‌دانستند و به خود افتخار می‌کردند، این روزها در مقابل کووید 19 زانوی تسلیم زمین زده‌اند و مرگ غریبانه سالخوردگانشان در خانه‌های سالمند طبل رسوایشان را محکم‌تر از همیشه می‌کوبد.

کرونا این مهمان ناخوانده‌ی پر شرارت، برایش فرقی ندارد که در کجا اُتراق

این روزها رزمایش کمک مؤمنانه در تمام نقاط کشور با جدیت و با رعایت تمام موازین بهداشتی در حال برگزاری است.  نیازمندان برای کمک‌رسانی شناسایی شده‌اند و نهادها، دستگاه‌ها، ادارات و مردم مشتاقانه برای گره‌گشایی و کاهش فشار کرونا از زندگی هموطنان بدون تعطیلی پای کار هستند

می‌کند، هر جا که می‌رود علاوه بر جان مردم، برخی کسب و کارها را نیز تحت تاثیر حضور خود، از رونق می‌اندازد.

در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان، زندگی عده‌ای از هموطنانمان تحت تاثیر کووید 19 قرار گرفت و درآمدشان کاهش یافت اما مردم در اقدامی غرورآفرین برای کاهش فشار هزینه‌های زندگی هموطنان خود در روزهای کرونایی، بسیج شده‌اند‌ و در قالب رزمایش کمک مومنانه با هر چه در توان دارند به صحنه خدمت‌رسانی آمده‌اند.

این روزها رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در تمام نقاط کشور با جدیت و با رعایت تمام موازین بهداشتی در حال برگزاری است. خانواده‌های محروم و افراد نیازمند برای کمک رسانی شناسایی شده‌اند. نهادها، دستگاه‌ها، ادارات و مردم مشتاقانه برای گره‌گشایی و کاهش فشار کرونا از زندگی هموطنان بدون تعطیلی پای کار هستند.

کرونا با همه تلخی‌های خود پرده از چهره کشورهایی برداشت که مدعیان نجات بشر بودند اما درماندگی آنان در مدیریت احوال مردمانشان، از توخالی بودن طبلی حکایت دارد که سالهاست بر آن می‌کوبیدند.

آغاز مرحله دوم رزمایش «مؤمنانه» هرمزگان در جوار «شهدا» 

دومین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی صبح امروز در گلزار شهدای شهر بندرعباس با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان برگزار شد.

 

مرحله نخست این رزمایش دوم اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شد که در این مرحله 21 هزار بسته معیشتی جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

در مرحله دوم این طرح 32 هزار بسته معیشتی به ارزش 300 هزار تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد که مجموعأ تاکنون 53 هزار بسته از سوی مردم و نهادهای مختلف جمع‌آوری و به دست نیازمدان رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان 100 هزار بسته معیشتی در قالب طرح رزمایش مؤمنانه بین نیازمندان استان هرمزگان توزیع شود.

 

به‌گفته سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، تاکنون 455 میلیون تومان کمک نقدی به حساب قرارگاه مواسات واریز شده است و در این خصوص، ادارات، نهادها و کارخانجات، بخشی از حقوق خود را به کمک به نیازمدان اختصاص داده‌اند.

توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی در رزمایش «مؤمنانه» بندرلنگه

فرمانده سپاه شهرستان بندرلنگه از توزیع ۵هزار بسته معیشتی در رزمایش مؤمنانه این بندر خبر داد.

فاضل باوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با اشاره به آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه و مواسات در این شهرستان، اظهار کرد: به همت ستاد کمک‌های مؤمنانه شهرستان بندرلنگه ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

 

وی افزود: هر بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان که شامل؛ برنج، ماکارونی، روغن، رب گوجه، مرغ، گوشت و شکر می‌باشد تهیه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه بیان داشت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و این کمک‌ها به دست نیازمندان و اقشاری که از این ویروس آسیب دیده‌اند خواهد رسید.

 

کمک ۳ میلیاردی نیروی دریایی سپاه به مردم «بشاگرد»

فرمانده سپاه ناحیه بشاگرد از کمک ۳ میلیارد ریالی نیروی دریایی سپاه به مردم بشاگرد و منطقه گافر و پارامون در رزمایش کمک مؤمنانه خبر داد و گفت: محموله ۸۰۰ بسته غذایی نیرو دریایی سپاه به دست مردم نیازمند بخش گافر و پارامون رسید.

 

 

محمود سلیمانی اظهار داشت: این بسته‌های غذایی شامل؛ مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، مایع دستشویی و ظرفشویی، قند، چای، لوبیا و ماکارونی بود که بین مردم توزیع شد.

 

نیرو دریایی سپاه در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان در چند روز اخیر به بشاگرد کمک کرده و در رزمایش مساوات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه با کمک خیرین و نیروی دریایی توانسته روستاهای زیادی از جمله روستاهای بخش گافر و پارامون را پوشش دهد

وی افزود: پیش از این محموله نیز تعداد ۲۰۰ بسته غذایی توسط بالگرد و با حضور دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در روستاهای دورافتاده بشاگرد توزیع شده بود.

سلیمانی با بیان اینکه ارزش هریک از بسته‌های غذایی ۳۰۰ هزار تومان است که نیرو دریایی سپاه در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان در چند روز اخیر به بشاگرد کمک کرده است، تصریح کرد: در رزمایش مساوات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه با کمک خیرین و نیروی دریایی توانسته‌ایم روستاهای زیادی از جمله روستاهای بخش گافر و پارامون را پوشش دهیم.

 

 ارسال کمک‌های مؤمنانه به مناطق سیل‌زده «جاسک»

کمک‌های مؤمنانه اهدایی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان به مناطق سیل‌زده «جاسک» ارسال شد.

 

 

کمک‌‌های مؤمنانه  در مریانج / هر بسته با نام یک شهید

مردم شهر مریانج دوشادوش دیگر برادران بسیجی خود در سراسر کشور، در پاسخ به ندای رهبر خود مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده ازکرونا، لبیک گفته و با تشکیل یک قرارگاه مردمی به نام «کریم اهل بیت(ع)» دل به دریای همدلی زده تا کمک‌های مؤمنانه را به دست نیازمندان برسانند.

به گفته حمیدرضا محمدی فرمانده قرارگاه مردمی کریم اهل‌بیت (ع) بسیج مریانج، معتمدین و بسیجیان شهر مریانج و روستاهای تابعه، تنها بعد از چند ساعت از صدور فرمان رهبر انقلاب جهت کمک مؤمنانه دور هم جمع شدند و این قرارگاه را به محوریت بسیج و حوزه مقاومت شهیدان حاجی‌بابایی تشکیل دادند.

 

وی ادامه داد: قریب به ۶۰۰ سرپرست خانوار توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه شهیدان حاجی‌بابایی شناسایی شدند که ان‌شاء الله بصورت هدفمند نیازمندی‌های این خانوار‌ها تامین می‌شود.

امام جمعه مریانج نیز با اشاره به رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در این شهر اظهار کرد: خوشبختانه همه بسته‌های ارسالی از قرارگاه کریم اهل بیت(ع) شهر مریانج به نام یک شهید مزین شده که این امر بسیار پسندیده خواهد بود.

حجت‌الاسلام یوسف روحانی ادامه داد: مردم مریانج نیز به مانند دیگر مؤمنین ایران امروز حماسه‌ای رقم زدند و ۵۰۰ بسته معیشتی را برای نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا تهیه کردند.

 

توزیع روزانه بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان در اسفراین

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی اسفراین گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ پرس غذای گرم در

آشپزخانه مهدوی در راستای اجرای رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه فعالیت خود را با هدف تهیه و تأمین غذای گرم برای نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز کرده است

این آشپزخانه طبخ و در اختیار نیازمندان و محرومان قرار می‌گیرد و کلیه هزینه‌های طبخ و پخت غذاهای گرم از محل کمک‌های اهدایی مردمی و خیران تأمین می‌شود.

محمد پسندیده افزود: آشپزخانه مهدوی در راستای اجرای رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه فعالیت خود را باهدف تهیه و تأمین غذای گرم برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان در این شهرستان از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز کرده است.

 

 رزمایش مواسات و کمک مومنانه در بجنورد

نخستین مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ظهر امروز با توزیع بالغ‌بر هزار و ۵۰۰ بسته کالای معیشتی در مصلی امام خمینی بجنورد اجرا شد.

 

 

توزیع 48 هزار بسته غذایی و معیشتی بین نیازمندان زنجانی

مسؤول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان که بالغ بر 48 هزار و 127 بسته غذایی و معیشتی توزیع شده است.

فرهاد امندی  خاطر نشان کرد: از آغاز اجرای این طرح بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان توسط مردم خیر و شریف استان کمک شده که جای قدردانی دارد.

از کمک دولتی‌ها تا جوشش خیریه‌ها در «کمک مؤمنانه» در سمنان

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان پرقدرت ادامه یافته و این روزها، کمک کارکنان دولت در کنار جوشش عاطفه در خیریه‌ها، به دستان نیازمندان و محرومان می‌رسد.

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در استان سمنان پرقدرت ادامه یافته و این روزها، کمک کارکنان دولت در کنار جوشش عاطفه در خیریه‌ها، به دستان نیازمندان و محرومان می‌رسد

نرجس درخشنده، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان می‌گوید: اداره بهزیستی شهرستان سمنان با دار بودن سه هزار و 478 مددجو در حوزه‌های اجتماعی و توان‌بخشی و با ۵۴ پرسنل در حال ارائه خدمات به جامعه هدف است.

وی افزود: اداره بهزیستی شهرستان سمنان با ۲۰۳ بسته حمایتی در مرحله اول و هر بسته به ارزش سه میلیون ریال در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شرکت کرده است.

علی‌نقی حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هم اظهار کرد: کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و شهرستان‌های تابعه نیز با توزیع بیش از 156 بسته در استان سمنان به مبلغ 350 میلیون ریال در این رزمایش شرکت کردند.

 

مهدی‌شهر؛ از ابتدا پای کار رزمایش همدلی

حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر در دومین جلسه قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، با اشاره به اینکه شهرستان مهدی‌شهر در این رزمایش خوش درخشیده است، اظهار کرد: هشت هزار بسته معیشتی به همراه گوشت 35 رأس گوسفند و دو رأس گاو در ماه مبارک رمضان در شهرستان مهدی‌شهر توزیع می‌شود.

تلاش مؤسسات خیریه در درجزین

حجت‌الاسلام محمدرضا رحیمی‌زاده، امام جمعه درجزین هم گفت: مؤسسات خیریه در درجزین برای کمک به مردم در این قرارگاه همدل و همگام شدند و همه دست‌به‌دست هم دادند تا این کار خیر را به سرانجام برسانند.

 

«احسان حسنی» در شهمیرزاد

سیدداوود احمدپناه، امام جمعه شهمیرزاد نیز با اشاره به آثار و برکات زکات در جامعه اسلامی اظهار کرد: زکات از مصادیق بارز صدقات است که به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش بسزایی دارد.

وی افزود: مردم شهر شهمیرزاد در قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند که در ماه مبارک رمضان این کمک‌های مردمی با شعار «احسان حسنی» بین اقشار آسیب‌دیده توزیع خواهد شد.

توزیع ۳۰۰۰ بسته ارزاق بین نیازمندان سمنان 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: به همت هیأت‌ امنای بقاع متبرکه استان سمنان، بیش از سه هزار بسته ارزاق بین نیازمندان این استان توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی بیان داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل مربوط به این اقدام، هیأت ‌امنای بقاع متبرکه استان سمنان نسبت به جمع‌آوری کمک‌های خیران و تهیه بسته‌های ارزاق برای تقسیم بین اقشار آسیب‌دیده اقدام کردند.

اهدای 5.5 میلیارد ریال کمک نقدی به خانواده‌های زندانیان مازندرانی

مدیرکل زندان‌های مازندران گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ کارت هدیه از سوی مقام معظم رهبری به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین خانواده زندانیان نیازمند در استان مازندران توزیع شد.

علی استادی در حاشیه دیدار با خانواده های زندانیان اظهار کرد: کمک‌های مومنانه و

تعداد زیادی از زندانیان به صورت ناخواسته دست به کاری می‌زنند که نتیجه آن در دستگاه قضا جرم محسوب شده و روانه زندان می شوند، این خانواده‌ها نیاز به کمک و دستگیری دارند و فرزندانشان باید حمایت شوند

خیرخواهانه مقام معظم رهبری به خانواده‌های زندانیان موجب نشاط و دلگرمی خانواده‌های بی‌سرپرست شد. 

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از زندانیان به صورت ناخواسته و بدون شناخت دست به کاری می‌زنند که نتیجه آن در دستگاه قضا جرم محسوب شده و روانه زندان می شوند، این خانواده‌ها نیاز به کمک و دستگیری دارند و فرزندانشان باید مورد حمایت قرار گیرند.

آغاز توزیع 10 هزار بسته معیشتی در رزمایش« کمک مومنانه» در ایلام

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: با توجه به فرمان رهبر انقلاب نظر به انجام رزمایش « کمک مومنانه»، توزیع 10 هزار بسته معیشتی در سطح استان آغاز شده است.

سردار جمال شاکرمی اظهار کرد: این رزمایش نه اولین حرکت و نه آخرین است بلکه این حرکت‌ها را ادامه می دهیم و از حضور پر برکت همه و بانیان این اقدام تشکر می‌کنیم چراکه استان ایلام موقفگاه‌های ارزشمندی را پشت سر نهاده است.

توزیع یک میلیارد اقلام غذایی و بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد گچساران

رئیس کمیته امداد گچساران  گفت: در راستای کمک مومنانه مبلغ یک میلیارد ریال  اقلام غذایی در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان توزیع شد.

محمد خادمی با بیان اینکه این میزان به منظور مقابله با بیماری کرونا، بین مددجویان این نهاد حمایتی توزیع شده است، گفت: در این راستا تاکنون 500 بسته معیشتی از سوی 2 خیر بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

 

وی در ادامه به کمک خیرین در این روزهای سخت کرونایی اشاره کرد و افزود:   همچنین  ۲میلیارد ریال کمک نقدی  به طرح های اشتغال و مشاغل متضرر شده ناشی از بیماری کرونا در بین ۵۵۰ نفر آسیب پذیر در زمینه کرونا پرداخت می‌شود.

توزیع ۳ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به نیت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل

سومین روز از اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه در استان اردبیل، در شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر و گرمی برگزار شد تا بسته‌های معیشتی اهدایی خیرین و مردم نوع‌دوست این شهرستان‌ها در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا توزیع شود.

 

حسن نوری افزود: این بسته‌ها با مشارکت خیرین، بخش خصوصی، مردم نوع‌دوست و سپاه و بسیج شهرستان تهیه شده و در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر شناسایی شده توسط پایگاه‌های مقاومت توزیع شد.فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد در حاشیه مراسم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان پارس آباد اظهار کرد: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در شهرستان پارس آباد با توزیع ۳ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به نیت شهدای استان برگزار شد.

 

 

توزیع ۱۴۵۰ بسته معیشتی در مراحل اول رزمایش کمک مومنانه شهرستان گرمی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گرمی در آیین رزمایش کمک مومنانه شهرستان گرمی اظهار کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه یک‌هزار و ۴۵۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده شهرستان توزیع شد.

طاهر رحیمی بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی در مراحل بعدی رزمایش نیز در بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده شهرستان گرمی انجام می‌گیرد.

توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی در شهرستان مشگین شهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه شهرستان مشگین شهر ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان توزیع شد.

محمد پورمند بیان کرد: این بسته‌های معیشتی با مشارکت ائمه جمعه، خیرین،ادارات، نهادهای حمایتی و بسیج سپاه تهیه شده است.

 

توزیع 30 هزار بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در قزوین

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه نیز در استان با توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین افراد درگیر کرونا انجام شده و هفته گذشته نیز بیش از 300 سری جهیزیه معادل 6 میلیارد تومان در بین زوج های درگیر این ماجرا توزیع شد.

 

توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» در فیروزآباد

امام جمعه فیروزآباد در رزمایش و توزیع کمک مؤمنانه این شهرستان که با حضور گروهی از مسئولان شهرستان و فرمانده سپاه در ناحیه فیروزآباد برگزار شد، از توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی در روزهای ابتدایی ماه رمضان در میان نیازمندان خبر داد و اظهار داشت: بیش از چهارهزار نفر در این شهرستان برای کمک اقلام معیشتی شناسایی‌ شده که نیازمند کمک هستند.

آیت‌الله سیدعزیزاله هاشمی‌زاده افزود: مناطق حاشیه شهر و خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا توسط نهادهای مختلف، پایگاه‌های بسیج و دیگر نهادهای مربوطه شناسایی شده است که این بسته‌ها در ایام ماه رمضان به‌تدریج در میان آنها توزیع می‌شود.

 

برگزاری رزمایش «کمک مومنانه» با توزیع 2 هزار بسته معیشتی در خاش 

 

 

به همت سپاه شهرستان خاش، نخستین مرحله ی رزمایش کمک مومنانه با توزیع 2 هزار بسته معیشتی و حضور سردار گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان برگزار شد.

 

مشارکت 450 نفر از کارکنان دستگاه قضایی آذربایجان شرقی در کمک مومنانه

450 نفر از کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان آذربایجان شرقی با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری به طرح کمک مومنانه  با موضوع پویش همدلی پیوستند.

موسی خلیل الهی رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در  راستای همدردی با هموطنان نیازمند و اطاعت از فرمایشات مقام  معظم رهبری «مدظله العالی» ضمن مشارکت در طرح کمک مومنانه با موضوع پویش همدلی450 نفر از کارکنان قضایی و اداری  تا این لحظه نزدیک به 800 میلیون ریال  از حقوق خود را به این امرخداپسندانه اختصاص دادند.

 

وی گفت: این مبلغ تا به امروز بوده و هر روز با  اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، شاهد سیر صعودی ملحق شدگان به این امر خداپسندانه هستیم.

توزیع 200 بسته کمک مومنانه در مناطق محروم

مسؤول قرارگاه کمیته خادمین شهدا غرب کرج ناحیه امام سجاد (ع) از توزیع 200 بسته کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان در مناطق محروم خبر داد.

 

سید ابوالفضل رئیسی، مسؤول قرارگاه کمیته خادمین شهدا غرب کرج ناحیه امام سجاد در ادامه تصریح کرد: پک کامل مواد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات، رب، سویا، خرما، مرغ تهیه و در چند مرحله به نیازمندان واقعی در سطح استان توزیع شد.

 

 رزمایش مواسات و کمک همدلی در اهواز

چینش بسته های حمایتی در قالب رزمایش مواسات و کمک همدلی با حضور نیروهای جهادی و بسیجی در مصلی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

 

رزمایش کمک مومنانه، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی

بعد از  فرمایشات رهبری اولین یاعلی را بسیج گفت و در خط مقدم اجرای رزمایش کمک مومنانه ایستاد. به سرعت نهادها و آحاد مختلف مردم نیز به صف اجرای این طرح پیوستند و به این ترتیب فاز نخست «کمک مومنانه» از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد

رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد.

اولین یاعلی را بسیج گفت و در خط مقدم اجرای رزمای کمک مومنانه ایستاد. به سرعت نهادها و آحاد مختلف مردم نیز به صف اجرای این طرح پیوستند و به این ترتیب فاز نخست رزمایش سراسری «کمک مومنانه» از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) کلید خورد. مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی آغاز می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رزمایش «کمک مومنانه» پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.  نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول