اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه-یونان

در جریان یک حادثه عجیب برخی مرزبانان ترکیه ای به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز یونان و ترکیه شلیک کردند.

تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه-یونان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها از تیراندازی مرزبانان ترکیه به برخی نیروهای آلمانی مستقر در مرز ترکیه با یونان در روزهای گذشته خبر دادند.

به نوشته وبگاه «گریک سیتی تایمز» این حادثه غروب سه شنبه در مرز بین ترکیه با یونان رخ داد و مرزبانان ترکیه ای دستکم یک بار به سوی نظامیان آلمانی مستقر در مرز شلیک کردند. وزارت کشور آلمان نیز با تایید این خبر اعلام کرد که این حادثه غروب سه شنبه رخ داد. نیروهای آلمانی بر اساس برنامه «فرانتکس» در مرز بین ترکیه و یونان مستقر هستند.

به گزارش این رسانه یونانی، این حادثه  در شهر مرزی «تیکرو» در یونان رخ داد و برخی مرزبانان ترکیه ای علاوه بر شلیک به سمت نیروهای آلمانی، با نشانه گرفتن مسلسلهای خود به سوی آن ها، نیروهای آلمانی آن سوی مرز را تهدید کردند.

به نوشته این منبع خبری ، این حادثه هیچگونه کشته یا مجروحی برجای نگذاشت. 

این حادثه در حالی رخ داد که ترکیه و یونان مدت هاست که با هم اختلاف دارند و اغلب دو طرف همدیگر را متهم به نقض حریم دریایی و هوایی خود می کنند. یونان در هفته های گذشته در چند نوبت نیروی هوایی ترکیه را متهم به نقض حریم هوایی خود کرد. (جزئیات بیشتر)

یونان نیز در سالهای اخیر مبدل به مقصد منتقدان دولت ترکیه از جمله اعضای حزب گولن شده است. این افراد از مرزهای زمینی یا دریایی به این کشور عازم می شوند.نیروهای امنیتی ترکیه در سالهای اخیر فعالیت خود در کشورهای همسایه ترکیه به ویژه بونان را شدت بخشیده اند.

یک رسانه مخالف دولت ترکیه چندی قبل مدعی رخنه نیروهای امنیتی ترکیه به کمپ پناهجویان در یونان و شناسایی برخی مخالفان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول