اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خسارت 220 میلیارد تومانی «کرونا» به صنایع دستی و گردشگری زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، از خسارت 180 میلیارد تومانی به صنایع دستی و 40 میلیارد تومانی کرونا به صنایع گردشگری زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش از مهمترین مشکلات هنرمندان این حوزه است.

خسارت 220 میلیارد تومانی «کرونا» به صنایع دستی و گردشگری زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، در ارتباط با خسارات ناشی از کرونا به حوزه صنایع دستی استان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا تمام صنایع را تحت تاثیر قرار داده و به آن‌ها خسارت‌هایی وارد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: در این بین صنایع دستی وابسته به گردشگری نیز در نبود گردشگر، متحمل خسارات فراوانی شده است که برآورد آن در استان زنجان طی دو ماهه گذشته یعنی اسفند و فروردین ماه در حدود 180 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به بیکاری هنرمندان صنایع دستی نشده است چون کارگاه‌های صنایع دستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: البته تولیدات صنایع دستی به معنای داشتن تقاضا نیست، چون هم اکنون حجم زیادی از صنایع دستی در کارگاه‌ها وجود دارد که به فروش نرفته است.

ارجمند گفت: از دیگر خساراتی که کرونا به کارگاه‌های صنایع دستی وارد کرده معضل تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش آنهاست که با مشکل مواجه شده است.

ارجمند همچنین از وارد آمدن 40 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: در حالی که اوج سفر در اواخر اسفندماه و فروردین بود که این فرصت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا از دست رفت.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت گفت: امحال اجاره‌ها، کمک‌‎های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری از جمله این حمایت‌هاست و البته طی چند روز آینده از طریق سامانه «کارا» از سوی وزارت تعاون ثبت‌نام وام‌های کم‌بهره به صنایع گردشگری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول