اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افسر صهیونیست با اشاره به پرتاب ماهواره سپاه: بیانگر توانمندی‌های پیشرفته بالستیکی است

یک افسر بلندپایه صهیونیست در اظهارنظری درخصوص مسائل مختلفی از جمله حزب الله، ایران و الحاق کرانه باختری، با اشاره به پرتاب ماهواره، این اقدام را بیانگر توانمندی‌های پیشرفته بالستیکی دانست.

افسر صهیونیست با اشاره به پرتاب ماهواره سپاه: بیانگر توانمندی‌های پیشرفته بالستیکی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «امیر ابوالعافیه» فرمانده بخش برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «یدیعوت  احرنوت» در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله حزب الله، ایران و الحاق کرانه باختری اظهار نظر کرد.

الحاق کرانه باختری

طبق گزارش یادشده ابوالعافیه بسیار محتاطانه درباره اجرای احتمالی طرح الحاق کرانه بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله «غور اردن» (دره اردن) صحبت کرد؛ اقدامی که ممکن است، طبق توافق میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «کاحول لاوان» دو ماه دیگر صورت بگیرد.

ابوالعافیه در ادامه با اشاره به این موضوع گفت:‌ «هنوز دستوراتی سیاسی دریافت نکردیم. ما تا این لحظه، درگیر این مسئله نیستیم». 

با وجود این حد از محافظه‌کاری در گفته‌های فرمانده برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی در ارتباط با مسئله اردن، با این حال، وی با اشاره به کشور اردن گفت: «مسئله خیلی آزاردهنده طی سال‌‌های اخیر، احساس نوعی تغییر در ارتباط با موضوع دو منطقه "الباقوره" و "الغمر" است؛ این مسئله باعث شد ما احساس کنیم به عقب باز می‌گردیم»

این در حالی است که اشغال منطقه «الباقوره» در اردن توسط رژیم صهیونیستی در نوامبر گذشته به پایان رسید.

در همین ارتباط، منابع خبری روز گذشته گزارش کردند که رژیم صهیونیستی ساعت پنج بعد از ظهر دیروز (پنجشبنه)، اشغال منطقه الغمر (بخشی اردن) واقع در جنوب بحر المیت را به پایان می‌رساند. این اقدام در حالی بود که اشغال منطقه «الباقوره» در اردن توسط رژیم صهیونیستی در نوامبر گذشته به پایان رسید.

حمله به سوریه و حزب الله

فرمانده بخش برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات اخیر رژیم به سوریه بیان کرد که جبهه شمالی تل‌آویو علیه سوریه و ایران به جوش آمده است.

او در ادامه گفت که حضور نیروهای «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) «از وقوع یک سری حوادث که به جنگ با حزب الله می‌انجامد، جلوگیری نمی‌کند؛ البته اینکه مانع این اقدم شود مورد شک نیز است».

امیر ابوالعافیه افزود که هنگامی که پیامی در خصوص حوادث به فرمانده یونیفل انتقال می‌دهد، برآورد می‌کنند که این پیام بسرعت به دستگاه‌های دولتی لبنان برسد و از آنجا به دیگران. وی تأکید کرد که منافع عالی رژیم مانع وخیم شدن اوضاع می‌شود.

ابوالعافیه در ادامه سخنانش تأثیری‌گذاری نیروهای یونیفل را «کم» برشمرد  و گفت:‌ «حزب الله هر چه می‌خواهد در جنوب انجام می‌دهد و یونیفل مسئولیت خود را طبق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل عملی نمی‌کند».

وی همچنین مدعی شد که ارتش لبنان از همکاری با یونیفل خودداری می‌کنند و «فعالان حزب الله» خودروی آنها را آتش زدند.

پرتاب ماهواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده بخش برنامه‌ریزی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به مسئله پرتاب ماهواره سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: «این تمرینی بود در سطحی که در برابر آنها، رنگ را به چهره ما بازگرداند (ما را به خود آورد)، ماهواره مراحلی را که باید می‌شکافت، شکافت. این [ماهواره] از روی یک خودروی سیار پرتاب شد که این گام مهمی است؛ این اتفاق کوچکی نیست؛ اما با این حال از تغییر محیط استراتژیک را بیان نمی‌کند. این [مسئله]  بیانگر ارتقای یک درجه‌‌ای اصرار ایران  و وارد شدن آنها به جمعی برجسته برای شکافتن لایه‌‌های در فضاست؛ این [مسئله] همچنین نشانگر توانمندی‌های پیشرفته بالستیکی است».

در همین ارتباط، ماهواره «نور» به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه از ماهواره‌بر سه‌مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت (جزئیات بیشتر).

امیر ابو العافیه در ارتباط با طرح نظامی «تنوا» که «افیف کوکافی» فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی آن را پی‌ریزی کرده است (این طرح هنوز به علت عدم تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی تصویب نشده است) گفت: «مجبور هستیم بخشی از پروژه را کندتر پیش ببریم یا با همکاری برخی کشورها نه فقط آمریکا این طرح را اجرا کنیم.

ابوالعافیه ادامه داد: «فرماندهی جدید ایران» با طرح "تنووا" جزوی از شعبه برنامه‌ریزی ارتش خواهد بود اما بودجه این طرح از جانب ارتش نیست. در طرح‌ نظامی پنج‌ساله پیشین از سال ۲۰۱۵ به علت برنامه هسته‌ای ایران ریسک‌هایی را متحمل شدیم. ما این بار در حقیقت متفاوتی به سر می‌بریم. نخست‌وزیر می‌داند که باید تلاش‌ها را متمرکز این تهدید کند؛ اما این هزینه‌ای است فراتر از [توان] ارتش؛ باید آن را از طریق یک بودجه بیرونی تأمین کنیم. به نظر من که اینگونه خواهد بود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول