اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا | سیر نزولی ابتلا در اسپانیا و بلژیک؛ مبتلایان آلمان از ۱۶۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان همچنان رو به افزایش است.

کرونا | سیر نزولی ابتلا در اسپانیا و بلژیک؛ مبتلایان آلمان از ۱۶۰ هزار نفر گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با عبور تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا از ۱۳۵ هزار نفر، شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در کشورهای اسپانیا، آلمان، بلژیک و سوئیس بازهم افزایش یافت.

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۲۱۵۳ نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، امروز (جمعه) بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۳۶۹۲ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۲۸۴ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۶۷۴۸ نفر افزایش پیدا کرد.

پیشتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با بیان اینکه کشورش هنوز در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست سهم کمک‌های خود برای مقابله با این بیماری را افزایش دهند. (جزئیات بیشتر)

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۱۳ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۰۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روز گذشته شاهد افزایش جزئی است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۴۹۰۳۲ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۷۷۰۳   نفر افزایش یافت.

 

 

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۷۸۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

این برای پنجمین روز پیاپی در چند هفته اخیر است که شمار ابتلای روزانه در اسپانیا از دو هزار نفر کمتر شده است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه «مؤسسه درمانی کارلُس سوم»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۲۸۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۱۵۲۱۶ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۴۸۲۴ تن افزایش یافت.

این در حالی است که وزارت بهداشت اسپانیا از روز یکشنبه شمار کل مبتلایان قطعی را بر اساس تست‌های PCR و حذف تعداد مبتلایان مشکوک، کاهش داده است.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۹۵۸۶ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به ۱۷۳۷  نفر افزایش پیدا کرده است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از سه میلیون و دویست هزار نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، حدود ۱ میلیون و دویست هزار نفر است. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول