اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اوپک در ماه آوریل بیش از 30 میلیون نفت تولید کرد

تولید نفت اوپک در ماه آوریل به بالاترین رقم در 13 ماه گذشته برابر با روزانه 30.250 میلیون بشکه رسید زیرا عربستان و هم پیمانانش در خلیج فارس به دنبال از بین رفتن توافق کاهش تولید، شیرهای تولید نفت خود را باز کرده بودند.

اوپک در ماه آوریل بیش از 30 میلیون نفت تولید کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل به بالاترین رقم در 13 ماه گذشته رسید زیرا عربستان و هم پیمانانش در خلیج[فارس] به دنبال از بین رفتن توافق کاهش تولید، شیرهای تولید نفت خود را باز کرده بودند تا کاهش های لیبی، ایران و ونزوئلا را جبران کنند.

بر اساس بررسی رویترز، به طور متوسط، 13 عضو عضو در ماه آوریل روزانه 30.25 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است که 1.61 میلیون بشکه در روز از ماه مارس بیشتر است.

توافق کاهش تولید در 6 ماه مارس از هم پاشید و به طور موقت، همکاری سه ساله این کشور ها پایان یافت و جنگ برای سهم از بازار شدت گرفت. این تولید آزاد تا زمانی که اوپک پلاس بار دیگر برای یک کاهش دیگر از ابتدای ماه می توافق کردند، ادامه یافت.

نتیجه این فزونی عرضه این بود که با شیوع ویروس کرونا و کاهش عرضه همزمان شد و سبب شد تا قیمت ها به شدت کاهش یابد و قیمت نفت در این ماه به کمترین میزان در 21 سال گذشته و کمتر از 16 دلار رسید. به گفته تحلیلگران، هرچند قیمت ها اکنون در حال افزایش است چشم انداز عرضه همچنان اشباع است.

تولید نفت اوپک در ماه آوریل، بالاترین میزان از ماه مارس 2019 به شمار می رود.

عربستان با تولید روزانه 11.3 میلیون بشکه نفت در روز، بخش اعظمی از این افزایش را به خود اختصاص داده است. یک منبع آگاه عربستانی قبلا گفته بود که تولید نفت این کشور در ماه آوریل به روزانه 12.3 میلیون بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول