اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

معلمان در فرهنگ جامعه نقش کلیدی دارند

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه معلمان مولد فکر، علم و دانش هستند، گفت: معلم در فرهنگ جامعه نقش کلیدی دارد.

معلمان در فرهنگ جامعه نقش کلیدی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در «پیام جمعه» این هفته با بیان اینکه کارگران و معلمان از ارکان جامعه هستند، گفت: این دو قشر نقش کلیدی در جامعه دارند یکی در عرصه اقتصاد و دیگری در عرصه فرهنگ.

وی خاطرنشان کرد: تولید، کیفیت، رفع نیاز جامعه و گردش اقتصاد با کارگر عجین است و عرق و زحمت کارگر است که اقتصاد جامعه را می‌چرخاند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه کارگر به گردن جامعه حق دارد، افزود: آیا نباید یک کارگر حداقل‌ها را داشته باشد و از یک زندگی متوسط برخوردار باشد؟ لازم است که متولیان امر بیشتر به نیاز کارگران توجه داشته باشند.

شهید مطهری علم را در جهت انسان‌سازی قرار داد

نکونام ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: معلمان مولد فکر، علم و دانش هستند و لذا جایگاه آنان که جایگاه علم است مقام بلندی دارد.

وی شهید مطهری را عالم، فیلسوف، عارف و به معنای واقعی کلمه خدوم خواند و یادآور شد: استاد مطهری با نگاه درست و جهت‌دار خود تولید فکر کرد و علم را در جهت انسان‌سازی قرار داد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: این بانوی بزرگوار بیشترین نقش را در تقویت دین خدا ایفا کردند، ما چقدر در این راه قدم برداشته‌ایم و برای تقویت دین تلاش کرده‌ایم؟

انتقاد از دست و پازدن عده‌ای برای رسیدن به پست و مقام

نکونام با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید تقوایی در وجود ما شکل بگیرد که ما را از دو بیماری مصون بدارد، توضیح داد: چاه کندن برای دیگران، حسدورزی و ایجاد مشکل برای دیگران بیماری بدی است که باید علاج شود.

وی حرص پست و مقام را بیماری دیگر برشمرد و افزود: برخی برای رسیدن به مقام بالاتر به هر دری می‌زنند و به هر ریسمانی متوسل می‌شوند در حالیکه خداوند باید عنایت کند و فرصت خدمت را برای آدمی فراهم کند.

امام جمعه شهرکرد در پایان رزمایش مواسات را عرصه جهاد در راه خدا دانست و گفت: ما در این رزمایش فرهنگ خود را به رخ جهانیان می‌کشیم.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول