اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

امشب کره ماه را از شبکه‌های مجازی رصد کنید

برنامه‌های روز جهانی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران به صورت زنده از صفحه‌های کانون تهران در شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش می‌شود.

امشب کره ماه را از شبکه‌های مجازی رصد کنید

به گزارش خبرگزاری فارس، امسال به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، رصدخانه زعفرانیه و انجمن نجوم کانون پرورش فکری استان تهران (شبکه آسمان) تصمیم به برگزاری ویژه‌ برنامه رصد کره ماه و پخش آن به صورت زنده در صفحه‌های کانون پرورش فکری تهران و انجمن نجوم کانون تهران گرفته است.

در این برنامه که از ساعت ۱۹ تا ۲۳ روز جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ از این صفحه‌ها پخش می‌شود کاربران علاقه‌مند می‌توانند شاهد رصد عوارض و دهانه‌های برخوردی ماه با استفاده از تلسکوپ‌های رصدخانه زعفرانیه باشند و از زیبایی‌های تنها قمر کره زمین لذت ببرند.

بر همین اساس دبیر روز جهانی نجوم سال ۹۹ و کارشناس نجوم رصدخانه زعفرانیه به همراه مدرسان سابق این رصدخانه در این پخش زنده حضور دارند و در خلال برنامه رصد، از تجربه‌های خود در روز نجوم سال‌های گذشته، فعالیت‌های ترویجی در این روز، روز نجوم در سایر کشورها و همچنین بحث تخصصی در ارتباط با کره ماه و رصد عوارض آن با علاقه‌مندان  صحبت خواهند کرد.

این برنامه در رصدخانه زعفرانیه با همکاری انجمن نجوم کانون پرورش فکری استان تهران برگزار می‌شود.

اعضای انجمن نجوم کانون، اعضای مراکز علوم کانون پرورش فکری استان تهران هستند که در قالب گروه‌های مختلف نجومی هم در فضای مجازی و هم در مناسبت‌های ویژه نجومی (روز نجوم، روز فضا، پدیده‌های گرفت و...) فعالیت می‌کنند و به ترویج این علم بین علاقه‌مندان می‌پردازند.

این برنامه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ از طریق دو صفحه کانون استان تهران در اینستاگرام به نشانی @Kanoonparvaresh_tehran و انجمن نجوم کانون تهران به نشانی @anjoman.nojum پخش می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول