اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

اینجا «کرونا» را جدی نمی گیرند!/ تفریحی که در روزهای قرنطینه همچنان ادامه دارد+ عکس

علی رغم دستور تعطیلی مراکز تفریحی و باشگاه های ورزشی، متأسفانه برخی از مراکز تفریحی که زیر مجموعه باشگاه های ورزشی هستند و باید تعطیل باشند، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.

اینجا «کرونا» را جدی نمی گیرند!/ تفریحی که در روزهای قرنطینه همچنان ادامه دارد+ عکس

خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: 15 اسفندماه سال 98 بود که ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره 5 از تعطیلی تمام اماکن و باشگاه های ورزشی، مسابقات، لیگ‌های مختلف و تمرینات ورزشی باشگاه‌ها در سراسر کشور خبر داد.

دستوری که در راستای پیشگیری از بیماری کویید 19 صادر شد و تا این لحظه هم به قوت خود باقی مانده اما متأسفانه برخی از مراکز تفریحی که زیر مجموعه باشگاه های ورزشی هستند و باید تعطیل باشند، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند.

یکی از این مراکز، اتاق فرارهایی هستند که زیر نظر انجمن بازی های فکری فعالیت می کنند و این انجمن هم بر اساس مصوبات، قوانین و مقررات ابلاغی از وزارت ورزش و جوانان، یکی از انجمن های زیرمجموعه فدراسیون ورزش های همگانی است اما متأسفانه به دلیل بی توجهی پلیس اماکن و بلاتکیف بودن موضوع مجوز این مراکز، 70 درصد اتاق های فرار در اوج بحران کرونا باز بودند و تا این لحظه هم در حال ادامه فعالیت هستند و متأسفانه هیچ گونه نظارتی هم در بحث رعایت بهداشت از سوی این مجموعه ها صورت نمی گیرد.

این در حالی است که انجمن بازی های فکری ایران به محض شیوع ویروس کرونا در ایران در اسفندماه سال 98 در کانال تلگرامی خود خطاب به تمامی اتاق داران چنین اعلام کرد : «با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تفریحی و ورزشی، به تمامی موسسات و مراکز اتاق فرار اعلام می‌دارد از آنجا که یکی از شرایط تسهیل انتقال ویروس COVID-19  لمس سطوح آلوده به ویروس است و با عنایت به عدم امکان کنترل حداکثری افرادی که از امکانات مجموعه استفاده می‌کنند، ضروری است جهت کاهش خطر ابتلای مراجعان و کارکنان به ویروس کرونا، از پذیرش ارباب رجوع تا تاریخ 16 اسفند ماه جلوگیری به عمل آورند و موضوع را به اطلاع مشتریان برسانند.

حسب تغییر شرایط همه‌گیری ویروس این دستور‌العمل به روزرسانی شده و در غیر این صورت  تاریخ فوق تمدید و به اطلاع ذی‌نفعان خواهد رسید. بدیهی است عدم رعایت موارد ذکر شده ؛  عواقب حقوقی به همراه خواهد داشت.»

این انجمن در ادامه و با شیوع بیشتر کرونا در ایران اعلام کرد که به منظور کاهش خطر ابتلای مراجعان و کارکنان به ویروس COVID-19، مجموعه‌های اتاق فرار و‌ مراکز بازی‌های رومیزی از پذیرش مراجعان تا اطلاع ثانوی جلوگیری به عمل آورند و موضوع را به اطلاع مشتریان برسانند.»

با این حال تنها حدود 25 درصد اتاق فرارها همچون اتاق فرار برج میلاد یا مراکز زیر نظر شهرداری و مراکزی که فعالیت قانونی دارند این دستور را رعایت کردند و مابقی اتاق فرارها که بدون مجوز هم فعالیت می کنند، پذیرای گروه های 6 تا 8 نفره شدند و در تصاویری که در پیج های اینستاگرامی خودشان قرار دادند نه تنها فاصله اجتماعی رعایت نشده بلکه خبری از ماسک و دستکش در دست بازیکنان نیست، در حالی که بازی اتاق فرار به گونه ای است بازیکنان در آن با دست خود اشیاء داخل اتاق را لمس می کنند و این می تواند اوج خطر باشد.

به صورت اتفاقی با 4 مرکز اتاق فرار در تهرانپارس،خیابان کریمخان و نارمک تماس گرفتیم و در خصوص شرایط حضور در اتاق فرار سوال کردیم.

همه این مراکز بدون استثناء در حال فعالیت بودند و محدودیتی برای تعداد نفرات نداشتند و آنهایی هم که عنوان کردند تعداد مهم است صرفاً به این دلیل بود که سبک بازی شان تعداد نفرات کمتری را طلب می کرد، نه اینکه به دلیل کرونا این موضوع را رعایت کرده باشند.

تمامی این مراکز در گفت وگو با خبرنگار فارس اعلام کردند که ماسک ندارند اما اگر خودمان بخواهیم می توانیم ماسک و دستکش به همراه داشته باشیم.

هر چند این مراکز اعلام کرده اند که اتاق ها را ضدعفونی می کنند، اما فارغ از بحث رعایت بهداشت و اینکه آیا اصلاً روند ضدعفونی کردن آنها استاندارد است یا نه، مسأله اینجاست که چرا این مراکز علی رغم دستور تعطیلی همچنان به فعالیت خود ادامه داده اند و چرا نباید هیچ گونه نظارتی روی فعالیت این مراکز باشد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول